کد خبر: 129953
A

ادعای وال‌استریت ژورنال: اسرائیل از سال ۲۰۱۷ بیش از ۴۰۰ حمله علیه ایران در خاورمیانه انجام داده

وال استریت ژورنال در گزارشی ادعا کرده، اسرائیل، از سال ۲۰۱۷ تاکنون بیش از ۴۰۰ حمله هوایی در سوریه و سایر مناطق خاورمیانه انجام داده است

ادعای وال‌استریت ژورنال: اسرائیل از سال ۲۰۱۷ بیش از ۴۰۰ حمله علیه ایران در خاورمیانه انجام داده

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وال استریت ژورنال در گزارشی ادعا کرده،  اسرائیل، از سال ۲۰۱۷ تاکنون بیش از ۴۰۰ حمله هوایی در سوریه و سایر مناطق خاورمیانه انجام داده است

روزنامه انگلیسی زبان وال استریت ژورنال روز یکشنبه ۲۱ فروردین مدعی شداین آمار، کامل‌ترین جزئیات جنگ پنهان اسرائیل علیه جمهوری اسلامی است. مقامات نظامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واکنشی به ادعای این نشریه در خصوص آمار حمله ها در سوریه نداشته اند. 

بر اساس گزارش دیده بلن ایران، به نقل از وال استریت ژورنال، رژیم اسرائیل از این کارزار به عنوان «جنگ جنگ‌ها» یاد می‌کنند که هدف آن، بازدارندگی ایران و تضعیف توانایی‌ تهران برای ضربه زدن به اسرائیل در صورت وقوع یک جنگ آشکار بین این دو است.

این نشریه آمریکایی مدعی شده، تحلیلگران نظامی معتقدند حملات هوایی اسرائیل در سوریه، جاه‌طلبی‌های نظامی ایران را با مشکل مواجه کرده، اما درگیری‌ها را به عرصه‌های دیگری نیز سوق داده است؛ به طوری که اکنون هر دو کشور در دریا، در ایران و بر فراز اسمان اسرائیل در حال نبرد هستند.

آمیکام نورکین که تا هفته گذشته فرماندهی نیروی هوایی اسرائیل را برعهده داشت، گفت: «این یک موفقیت صددرصدی نیست، اما بدون فعالیت ما، وضعیت در اینجا ممکن است بسیار منفی‌تر باشد.»

وال استریت ژورنال در ادامه مدعی شده از جمله اهداف مورد حمله اسرائیل، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه، پایگاه‌های پهپادی که از سوی مستشاران نظامی ایران اداره می‌شوند و سامانه‌های موشکی هدایت‌شونده دقیق برای حزب‌الله لبنان بوده است.

همچنین بر اساس ادعای یک شرکت مشاوره مستقر در اسرائیل، حملات این کشور بیش از ۳۰۰ نفر از جمله فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی، سربازان سوریه و شبه‌نظامیان تحت حمایت تهران و دست‌کم سه غیرنظامی را به شهادت رسانده  است.

 

این کارزار اسرائیل با تمرکز محدود در سوریه بر محموله‌های تسلیحاتی ایران به مقصد حزب‌الله لبنان آغاز شد و با گذشت زمان، نیروهای مورد حمایت ایران در سوریه را نیز هدف قرار داد و سپس حملات مستقیم به مواضع نظامی ایران در سوریه کرد.

 

کارمیت والنسی، محقق موسسه مطالعات امنیت ملی رژیم اسرائیل گفت این کارزار منجر به عقب‌نشینی نیروهای ایران از مواضع نزدیک مرز رژیم اسرائیل به نقاط امن در شرق سوریه شده است. او ادعا کرده: «این یک استراتژی موثر است، اما برای مقابله با استقرار تمام عیار ایران و تهدیدهایی که دارد کافی نیست.»

وال استریت ژورنال همچنین به نقل از تحلیلگران نظامی مدعی شده ایران نفوذ گسترده‌ای در سوریه دارد و نفوذ خود بر رهبری این کشور را حفظ می‌کند و همچنین به حزب‌الله سامانه‌های موشکی پیچیده‌ای می‌دهد که می‌توانند اسرائیل را با دقت فزاینده هدف قرار دهند.

همچنین این نشریه آمریکایی اضافه کرد مقام‌های ایرانی و سوری کارایی عملیات هوایی اسرائیل علیه خود را رد کرده‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر