کد خبر: 129994
A

عربستان سعودی ۳ میلیارد دلار به «یمن» کمک می کند

عربستان به شورای رهبری ریاستی توصیه کرد برای آغاز گفتگو با حوثی ها زیر نظر سازمان ملل در راستای رسیدن به حل سیاسی نهایی و فراگیر برنامه ریزی کند.

عربستان سعودی ۳ میلیارد دلار به «یمن» کمک می کند

به گزارش دیده بان ایران؛ عربستان سعودی ضمن حمایت از بیانیه صادره از سوی «منصور هادی» برای تشکیل شورای رهبری ریاستی و واگذاری قدرت و اختیارات رئیس جمهوری با توجه به مفاد قانون اساسی از حمایت تمام قد از شورای رهبری ریاستی و نهادهای وابسته به آن در راستای توانمند سازی آنها برای انجام وظایف و اجرای سیاست ها و طرح های موثری که منجر به برقراری و ثبات در جمهوری یمن و پایان بحران می شود خبر داد.

این بیانیه خاطرنشان کرد کمک مالی فوری ۳ میلیارد دلاری به یمن ارایه می کند که در بخش اقتصادی هزینه خواهد شد. این کمک مالی عبارت است: 

اول: عربستان و امارات هر کدام یک میلیارد دلار به بانک مرکزی یمن ارایه می کنند.

دوم: کمک یک میلیارد دلاری سعودی که ۶۰۰ میلیون دلار آن به صندوق حمایت از خرید فرآورده های نفتی و ۴۰۰ میلیون دلار به طرح های توسعه محور اختصاص می یابد.

دولت سعودی همچنین گفت کمک مالی ۳۰۰ میلیون دلاری برای تامین مالی برنامه بشردوستانه سازمان ملل در ۲۰۲۲ برای کاهش گرفتاری مردم یمن و بهبود وضعیت معیشت و خدمات یمن تقدیم می کند.

همچنین ریاض خواستار برگزاری کنفرانس بین المللی برای جمع کردن منابع مالی مورد نیاز برای حمایت از اقتصاد یمن و بانک مرکزی یمن و فراهم کردن فرآورده های نفتی شد.

عربستان به شورای رهبری ریاستی توصیه کرد برای آغاز گفتگو با حوثی ها زیر نظر سازمان ملل در راستای رسیدن به حل سیاسی نهایی و فراگیر برنامه ریزی کند و گفت این راهکار شامل یک دوره انتقالی برای عبور یمن از بی ثباتی به صلح و ثبات و توسعه خواهد بود تا مردم یمن از امنیت و ثبات برخوردار شوند.

 

 
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر