کد خبر: 130027
A

شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان شد

شهباز شریف، رهبر حزب مسلم‌لیگ شاخه نواز، به عنوان بیست و سومین نخست‌وزیر پاکستان انتخاب شد. بر اساس گزارشها از این کشور، آقای شریف توانست ۱۷۴ رای در پارلمان کسب کند.

شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شهباز شریف، رهبر حزب مسلم‌لیگ شاخه نواز، به عنوان بیست و سومین نخست‌وزیر پاکستان انتخاب شد. بر اساس گزارشها از این کشور، آقای شریف توانست ۱۷۴ رای در پارلمان کسب کند.

شهباز شریف برادر کوچکتر نواز شریف است که سه دوره نخست‌وزیر بوده است.

نخست‌وزیر تازه انتخاب شده پاکستان در اولین نطق خود با اشاره به "ادعای" مطرح شده از سوی نخست‌وزیر سابق مبنی بر دخالت قدرت‌های خارجی در برکناری عمران خان گفت که اگر ثابت شود که "نامه‌ای" در کار بوده است او به "خانه" خود خواهد رفت و از قدرت کناره‌گیری می‌کنند. او گفت که "شیر و آب را جدا می‌کنم" (مو را از ماست می‌کشم).

آقای شریف افزود که مدت‌ها پیش با آصف علی زرداری و بلاول بوتو - رهبران حزب مردم ملاقات کرده و از مدت‌ها قبل تصمیماتی در زمینه رای‌عدم اعتماد گرفته شده بود.

به گفته وی، پس از کش و قوس‌های فراوان، قرار بر این شد که نسبت به دولت "نالایق تاریخ" رای عدم‌اعتماد داده شود. به گفته وی، توافق مخالفان پس از هشت مارس نهایی شده است.

شهباز شریف گفت که هر عضو این مجلس حق دارد بداند حقیقت چیست. به گفته وی، این حقیقت باید آشکار شود.

شهباز شریف گفت که کمیسیون امنیت ملی مجلس در جریان نامه قرار خواهد گرفت که شامل روسای نیروهای مسلح و سازمان‌های اطلاعاتی و برخی دیگر از مسئولان می‌شود.

وی در سخنان خود همچنین به بازسازی روابط با آمریکا و نیز ادامه همکاری با چین اشاره کرد. نخست‌وزیر تازه پاکستان در ادامه اضافه کرد که حقوق پایه را ماهانه ۲۵ هزار روپیه قرار خواهد داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر