کد خبر: 130324
A

نظر «ماکـــرون» و «لوپن» درباره حجاب در فرانسه چیست؟

ماکرون و لوپن، دو کاندیدا برای پست ریاست جمهوری فرانسه در حالی از مواضع خود درباره حجاب مسلمانان در این کشور دفاع می‌کنند که کاندیدای راست افراطی به دنبال ممنوعیت سراسری حجاب است.

نظر «ماکـــرون» و «لوپن» درباره حجاب در فرانسه چیست؟

به گزارش دیده بان ایران به نقل از شبکه خبری دویچه وله، حجاب مسلمانان در فرانسه محور اصلی کارزار انتخابات ریاست جمهوری این کشور شده به طوریکه مارین لوپن، کاندیدای راست افراطی بار دیگر با تاکید بر ممنوعیت حجاب در فرانسه به دنبال بهره‌برداری از این موضوع و پیروزی در انتخابات ۲۴ آوریل است.

در یک بازار محلی در شهری واقع در جنوب فرانسه، لوپن گفت که "حجاب یک یونیفورم است که در طول زمان توسط افرادی مورد استفاده قرار گرفته که دیدگاه رادیکالی از اسلام دارند."

لوپن همچنین مدعی شد که در بخش‌هایی از فرانسه زنانی که روسری ندارند منزوی و قضاوت می‌شوند.

وی همچنین در نظر گرفتن جریمه نقدی برای آنهایی که حجاب دارند را نیز پیشنهاد کرده است.

این کاندیدای راست افراطی که مخالف مهاجرت و اسلام است، اکنون بر این باور است که داشتن حجاب اسلامی در انظار عمومی باید مانند جرایم رانندگی مشمول پرداخت جریمه نقدی شود.

ماکرون نیز روز جمعه در جریان یک مصاحبه با رادیو "فرانسه-اینفو" به مساله حجاب مسلمانان پرداخت و به دنبال فاصله گرفتن از موضع لوپن بود و گفت: من هیچ قانونی را تغییر نمی‌دهم.

اما در عین حال، وی نیز از قانون کنونی ممنوعیت حجاب در مدارس حمایت کرد.

این موضع گیری از سوی ماکرون به این خاطر است که رای مسلمانان فرانسه می‌تواند دور دوم ریاست جمهوری او را تضمین کند چون او به خوبی از این مساله آگاه است که جمعیت پنج میلیونی مسلمانان در فرانسه که ۹ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، می‌تواند به عنوان ضامن پیروزی او در انتخابات ۲۴ آوریل عمل کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر