کد خبر: 130434
A

ماریوپل «اولتیماتوم تسلیم» روسیه را رد کرد

مقامات ماریوپل از جمله مشاور شهردار درخواست مطرح شده از سوی وزارت دفاع روسیه مبنی بر تسلیم نیروهای باقی ‌مانده اوکراینی را رد و تاکید کردند به دفاع از شهر ادامه می‌دهند.

ماریوپل «اولتیماتوم تسلیم» روسیه را رد کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ مقامات ماریوپل امروز (یکشنبه) گفتند که نیروهای اوکراینی علیرغم اولتیماتوم روسیه به دفاع از این شهر ادامه خواهند داد.

 

مشاور شهردار ماریوپل در پاسخ به درخواست وزارت دفاع روسیه مبنی بر اینکه سربازان اوکراینی که هنوز در بخشی از شهر مقاومت می‌کنند باید تسلیم شوند، گفت که نیروهای اوکراینی به نبرد ادامه می‌دهند.

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، «پترو آندریوشچنکو» با بیان این که «عصر (شنبه) اشغالگران گفتند که «کریدور تسلیم» را برای نیروهای باقی مانده فراهم خواهند کرد»، اعلام کرد مثل گذشته دفاع از شهر ادامه خواهد یافت. 

طبق این گزارش، ماریوپل یک بندر استراتژیک در دریای «آزوف» در مرکز فشارهای روسیه برای پیوند دادن نیروهای خود در شرق و جنوب اوکراین قرار دارد.

آندریوشچنکو همچنین مدعی شد که مقاومت در برابر روس‌ها فراتر از کارخانه‌ فولاد «آزوفستال» تأسیسات غول‌پیکری که سنگر نیروهای اوکراینی در حال جنگ در ماریوپل بوده، ادامه دارد. وی گفت: علیرغم تمایل اشغالگران برای نشان دادن اینکه محل خصومت‌ها محدود به کارخانه فولاد آزوستال است، این موضوع با واقعیت مطابقت ندارد. دیشب در خیابان «تاگانروگ» که در پنج کیلومتری آزوستال قرار دارد درگیری‌هایی وجود داشت.

این مقام اوکراینی در ادامه ادعا کرد: «در جریان این درگیری، اشغالگران مجددا منازل مسکونی را با توپخانه سنگین گلوله‌باران کردند که گلوله‌باران منطقه بندر نیز ادامه داشت». سی‌ان‌ان گزارش داد نمی‌تواند نبرد در دیگر نقاط ماریوپل را تأیید کند.

 نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز (یکشنبه) به نظامیان اوکراینی در ماریوپل مهلت تسلیم‌ شدن دادند. وزارت دفاع و ارتش روسیه اعلام کردند اگر نیروهای اوکراینی که هنوز در ماریوپل می‌جنگند، از ساعت ۳ بامداد به‌وقت گرینویچ در ۱۷ آوریل، سلاح‌ها را زمین بگذارند، جان آن‌ها در امان خواهد ماند.

مسکو همچنین گفت که نیروهای این کشور منطقه شهری ماریوپل را از نظامیان اوکراینی پاکسازی کرده‌اند و تنها گروه کوچکی از آن‌ها در یک کارخانه فولاد در بندر محاصره‌شده جنوبی باقی مانده‌اند.

رویترز نوشت:‌ اگر ماریوپل سقوط کند، این بزرگترین دستاورد روسیه در این جنگ تاکنون خواهد بود. این بندر اصلی منطقه دنباس است، منطقه‌ای متشکل از دو استان در جنوب شرقی که مسکو خواستار واگذاری کامل آن به جدایی‌طلبان است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر