کد خبر: 131183
A

الکاظمی: ان شاءالله تفاهم میان تهران و ریاض نزدیک است

نخست‌وزیر عراق با اشاره به اینکه گشایش واقعی در روابط میان کشورهای منطقه به وجود آمده است تاکید کرد: مطمئن هستیم که توافق میان ایران و عربستان نزدیک است.

الکاظمی: ان شاءالله تفاهم میان تهران و ریاض نزدیک است

به گزارش دیده بان ایران،  مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در گفت‌وگو با نشریه الصباح در پاسخ به سوالی درخصوص تحولات گفت‌وگوهای تهران و ریاض و اینکه آیا این مذاکرات ادامه خواهد داشت، گفت: عراق در تحقق تفاهمات میان کشورهای منطقه و تحقق ثبات منطقه‌ای منافع مستقیم دارد.

وی تاکید کرد: ما به دلیل اینکه روابط خوبی با دو کشور و طرف های مختلف منطقه ای و بین المللی داریم، توانستیم که فضای گفت‌وگوهای مثبتی در خاک عراق ایجاد کنیم که بسیاری از آن ها اعلام نشده است.

الکاظمی در ادامه خاطرنشان کرد: برادرانمان در عربستان و جمهوری اسلامی در پرونده مذاکرات با مسئولیت بالا و براساس نیازهای کنونی منطقه تعامل می کنند و ما مطمئن هستیم که ان شاءالله تفاهم نزدیک است و گشایش واقعی و گسترده ای در روابط تمام کشورهای منطقه به وجود خواهد آمد.

نخست وزیر عراق همچنین گفت، این باور بوجود آمده است که نگاه ها به منطقه باید به صورت منافع متقابل باشد و برای ایجاد اقتصاد خوب و رسیدن به پیشرفت های جهانی ابتدا باید مشکلات و بحران های منطقه حل شود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر