کد خبر: 131572
A

مجارستان تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه «روسیـــه» را وتو می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان اعلام کرد که بوداپست از تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه حمایت نخواهد کرد.

مجارستان تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه «روسیـــه» را وتو می‌کند

به گزارش دیده بان ایران؛ ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان در سخنرانی هفتگی خود در رادیو دولتی کوسوث این کشور اعلام کرد: دولت این کشور از پیشنهاد کمیسیون اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات نفت از روسیه حمایت نخواهد کرد.

وی افزود: «بسته تحریمی جدید علیه روسیه از جمله ممنوعیت خرید نفت از این کشور که توسط اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام شده است را غیرقابل قبول می‌دانیم».

اوربان تاکید کرد: «در مجارستان بندری وجود ندارد. نفت در حال حاضر تنها از طریق لوله و از روسیه وارد کشورمان می‌شود. اگر تحریم نفتی پذیرفته شود٬ این به معنای پرتاب بمب اتمی بر اقتصاد مجارستان است».

نخست‌وزیر مجارستان تصریح کرد: «خرید نفت از کشور دیگر نسبت به روسیه بسیار پرهزینه است و مجارستان تا رفع این مشکل از حق وتوی خود استفاده خواهد کرد».

او گفت: «اگرچه مجارستان تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را تایید نمی‌کند، اما با اعمال بسته‌های تحریمی قبلی این اتحادیه به دلیل جنگ اوکراین علیه روسیه موافقت کرده بود. همچنین تحریم در بخش انرژی برای ما خط قرمز است و این امر را هرگزنمی‌پذیریم».

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا 4 مه در نشستی با موضوع «پیامدهای اقتصادی و اجتماعی جنگ روسیه و اوکراین برای اتحادیه اروپا» در مجمع عمومی پارلمان اروپا در استراسبورگ پیشنهاد تحریم‌های جدیدی از جمله ممنوعیت واردات نفت از روسیه را مطرح کرد.

منبع: اناتولی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر