کد خبر: 131732
A

عضو دفتر سیاسی جبهه مقاومت پنجشیر از درگیری‌های اخیر با طالبان: تروریست‌های طالبان چند زن را در دو روز اخیر سر بریدند/ بسیاری از مردم از بیم مواجهه با نیروهای طالب به ارتفاعات گریخته‌اند

عنایت‌الله طوفان، عضو دفتر سیاسی جبهه مقاومت پنجشیر:بسیاری از مردم از بیم مواجهه با نیروهای طالب به ارتفاعات گریخته‌اند. تلفات سنگینی بر متجاوزان طالبان تحمیل شده و در حال افزایش است

عضو دفتر سیاسی جبهه مقاومت پنجشیر از درگیری‌های اخیر با طالبان: تروریست‌های طالبان چند زن را در دو  روز اخیر سر بریدند/ بسیاری از مردم از بیم مواجهه با نیروهای طالب به ارتفاعات گریخته‌اند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ طی روزهای اخیر، سطح تنش‌ها و درگیری‌ها در ولایت پنجشیر افغانستان، میان نیروهای مقاومت ملی پنجشیر و تروریست‌های طالبان بالا گرفته و همین مسئله باعث شهادت و آوارگی تعداد زیادی از اهالی این منطقه شده است.

در همین رابطه، عنایت‌الله طوفان، عضو دفتر سیاسی جبهه مقاومت پنجشیر، ضمن تشریح وضعیت درگیری‌ها در این منطقه، به امتداد گفت: وضعیت در پنجشیر در حال حاضر به شدت متشنج بوده و درگیری‌ها بین متجاوزان طالب و نیروهای مقاومت ملی در دره پنجشیر در جریان است. طالبان از چند روز قبل با ادوات لجستیکی گسترده و حدود 400 نیرو به ولایت پنجشیر هجوم آورده و با مقاومت نیروهای مستقر در منطقه روبرو شدند.

در مرحله اول این یورش، نیروهای طالب، شکست سنگینی را متحمل شده و مجبور به عقب نشینی شدند و در مرحله دوم هم به رغم تهاجم با ادوات پرتعداد نظامی و نیروی انسانی بالا باز هم تلفات زیادی بر تروریست‌های طالبان تحمیل شد.

در یکی، دو روز اخیر تروریست‌های طالبان چند زن را سر بریدند

نیروهای طالبان، همچنین از شب گذشته با تعداد زیاد دیگری از نیروهای خود به دره هجوم آورده و به شکل وحشیانه‌ای به خانه‌ها و منازل مردم حمله کردند. همین مسئله باعث شده تا تعداد زیادی از مردم و اهالی منطقه از بیم روبرو شدن با این تروریست‌ها به کوه‌ها و ارتفاعات پنجشیر پناهنده شوند.

متاسفانه در تهاجم اخیر، شاهد رفتار وحشیانه و غیرانسانی تروریست‌ها با زنان در پنجشیر بودیم که در چندین مورد، اقدام به شلاق زدن به زنان و در دو مورد، اقدام به بریدن سر بانوان کردند. این قربانیان، همه از اهالی بی‌دفاع پنجشیر هستند که حتی در مواردی در مقابل طالبان دست به سلاح هم نبرده‌اند اما با حمله تروریست‌ها به منازل خود، اینگونه مورد دست اندازی وحشیانه قرار می‌گیرند.

خوب به خاطر داریم که روس‌ها هم اینگونه در پنجشیر دست به جنایت زده و چطور شکست خوردند

قصد تروریست‌ها از این اقدامات، ارعاب و ایجاد وحشت در میان مردم است. خوب به خاطر داریم که روس‌ها هم اینگونه در پنجشیر دست به جنایت زده و چطور شکست خوردند. ما با همت بلند و باور قلبی که در نیروهای جبهه مقاومت ملی و تعلق خاطر آن‌ها با کشور و تاریخ افغانستان سراغ داریم، تردیدی نخواهیم داشت که در نهایت این مقاومت به پیروزی مردم مظلوم افغان منجر می‌شود.

احمد مسعود، لحظه به لحظه روند مبارزه نیروهای مقاومت را رصد و کنترل می‌کند

هم اکنون، احمد مسعود نیز روند مبارزات را با جزئیات رصد کرده و اوضاع را تحت کنترل دارد. البته امکان اعلام موقعیت کنونی او وجود ندارد اما، فرمانده جبهه مقاومت ملی با روحیه بالا در حال بررسی و کنترل جبهه مبارزه با تروریست‌های طالبان است.

طی روزهای اخیر، طالبان متحمل تلفات سنگینی شدند و عدم آشنایی نیروهای تروریست طالبان با اوضاع منطقه و وضعیت جغرافیایی پنجشیر، سبب شده تا این تلفات، لحظه به لحظه نیز بالاتر برود. آن‌ها فقط به دلیل فطرت و خوی وحشی‌گری که دارند در مواجهه با هر جنبنده‌ای دست به وحشت‌آفرینی می‌زنند.

تیرباران معلمان و افراد مسن در پنجشیر

امروز در نبرد پنجشیر شاهد حضور نیروهای تروریست پاکستانی در میان طالبان هستیم که به حریم خصوصی و زندگی جاری مردم هم رحم نمی‌کنند. در این تهاجم، حریم منزل مردم شاهد دست اندازی نیروهای طالبان بوده و در چند مورد نیز، چند تن از نیروهای مقاومت ملی، تعدادی از معلمان مکتب و 9 نفر از افراد مسن به صورت وحشیانه‌ای توسط تروریست‌ها، تیرباران شده و به شهادت رسیدند.

هم اینک نیز، درگیری‌ها در دره آبشار و مناطق اطراف آن بین نیروهای مقاومت ملی و تروریست‌های طالبان در جریان است و ان‌شالله شاهد پیروزی مردم مظلوم افغانستان بر متجاوزین و متحجرین باشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر