کد خبر: 132186
A

سراج الدین حقانی: به چشم دشمن به آمریکا نگاه نمی کنیم

سراج الدین حقانی سرپرست وزارت امور داخله حکومت سرپرست طالبان می‌گوید که در حال حاضر او به چشم دشمن به امریکا نگاه نمی‌کند.

سراج الدین حقانی: به چشم دشمن به آمریکا نگاه نمی کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ سراج الدین حقانی سرپرست وزارت امور داخله حکومت سرپرست طالبان می‌گوید که در حال حاضر او به چشم دشمن به آمریکا نگاه نمی‌کند.

حقانی در یک مصاحبه اختصاصی با شبکه CNN افزوده که پس از تسلط طالبان بر کابل، روابط طالبان و امریکا تغییر کرده و اینک این گروه در تلاش داشتن روابط دیپلماتیک با امریکا است.

در حال حاضر ما به آن‌ها (امریکا) به‌عنوان دشمن نگاه نمی‌کنیم و بارها و بارها درباره دیپلماسی صحبت کرده‌ایم."

به گفته او، طالبان می‌خواهد در آینده روابط خوب با ایالات متحده امریکا و سایر کشورهای جهان داشته باشند.

او در این گفت‌وگو با اشاره به توافق دوحه میان طالبان و امریکا، تأکید می‌کند که طالبان به این توافق پابند هستند و افغانستان هرگز تهدید تروریستی برای ایالات متحده نخواهد بود.

حقانی در حالی از تغییر موضع در برابر امریکا و تلاش برای بهبود روابط با این کشور سخن می‌گوید که او هنوز در فهرست افراد تحت تعقیب پولیس فدرال ایالات متحده است و برای بازداشت او 10 میلیون دالر جایزه تعیین شده است.

شاخه حقانی گروه طالبان متهم به انجام بزرگترین حملات انتحاری و موترم بم به جان نیروی های خارجی و مردم افغانستان است و سراج الدین حقانی از مخوف ترین چهره گروه ترورستی در منطقه یاد میشود.

از سوی دیگر، حقانی درباره بازگشایی  مدارس دخترانه نیز می‌گوید که کار روی مکانیزم برگشت دختران به مدارس جریان دارد.

او می‌گوید: "ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا بتوانیم عزت و امنیت آنها [دختران] را تضمین کنیم."

حقانی در ادامه تأکید می‌کند که هیچ کس مخالف تحصیل دختران نیست و مردم افغانستان به‌زودی خبرهای خوبی در مورد این موضوع خواهند شنید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر