کد خبر: 132547
A

ها آرتص: احتمالا سرهنگ خدایاری فرمانده عملیات علیه چند تاجر اسراییلی از جمله "تدی ساگی" بوده است

روزنامه ها آرتص اسراییل مدعی شد؛به احتمال زیاد خدایاری همچنین پشت توطئه ایران علیه تدی ساگی تاجر اسرائیلی در قبرس بوده است که دولت اسرائیل در ماه اکتبر فاش کرد و همچنین تلاش برای آسیب رساندن به دیگر تجار اسرائیلی در آفریقا، آمریکای جنوبی و ترکیه.

ها آرتص: احتمالا سرهنگ خدایاری فرمانده عملیات علیه چند تاجر اسراییلی از جمله "تدی ساگی" بوده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه اسراییلی هاآرتص در تازه ترین تحلیل خود از ترور پاسدار شهید حسن صیاد خدایاری مدعی شده که احتمال دارد این فرمانده سپاه عامل به توطئه علیه چند بازرگان و دیپلمات اسراییلی است. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ هارآتص نوشت؛ سرهنگ سپاه پاسداران ایران در تهران ترور شد

دو موتورسوار به سرهنگ حسن صیاد خدایاری که احتمالاً پشت یک سری توطئه ها علیه بازرگانان و دیپلمات های اسرائیلی بود، شلیک کردند. در همین حال، ایران می گوید اعضای یک شبکه اطلاعاتی اسرائیل دستگیر شدند

بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یکی از اعضای ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران روز یکشنبه توسط دو موتورسوار در تهران ترور شد.

گزارش‌ها هدف را تنها به عنوان «مدافع حرم» معرفی می‌کنند، که اشاره‌ای به ایرانی‌هایی است که در داخل نیروهای نخبه قدس سپاه پاسداران که بر عملیات‌های خارج از کشور نظارت می‌کنند، علیه دولت اسلامی در سوریه و عراق می‌جنگند.

این رسانه عبری زبان مدعی شد؛ به احتمال زیاد خدایاری همچنین پشت توطئه ایران علیه تدی ساگی تاجر اسرائیلی در قبرس بوده است که دولت اسرائیل در ماه اکتبر فاش کرد و همچنین تلاش برای آسیب رساندن به دیگر تجار اسرائیلی در آفریقا، آمریکای جنوبی و ترکیه.

دادستان تهران چند ساعت پس از قتل (ترور) در محل جنایت حاضر شد و از پلیس خواست تا عاملان این جنایت را دستگیر کنند. سرعت کاوشگر حاکی از برجستگی خدایاری در ساختار  عملیات برون مرزی سپاه بود.

به احتمال زیاد خدایاری همچنین پشت توطئه ایران علیه تدی ساگی تاجر اسرائیلی در قبرس بوده است که دولت اسرائیل در ماه اکتبر فاش کرد و همچنین تلاش برای آسیب رساندن به دیگر تجار اسرائیلی در آفریقا، آمریکای جنوبی و ترکیه.

این روزنامه صهیونیستی نوشته است: هیچ کشوری هنوز مسئولیت این حمله به عهده نگرفته است.

 

این رسانه اسراییلی مدعی شده؛ اگر چه سپاه پاسداران جزییات کمی در مورد حمله ای که در روز روشن در قلب پایتخت ایران رخ داد، ارائه کرد، اما این گروه "استکبار جهانی" را که معمولاً رمزی برای ایالات متحده و اسرائیل است، مقصر این قتل می داند.

 

اکثر ترورهای شخصیت‌های ایرانی منتسب به اسرائیل تا به امروز مربوط به کارشناسانی بوده است که در برنامه هسته‌ای ایران نقش داشتند. این شامل (شهید) محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای ایران می شود که در سال 2020 در یک ترور منتسب به اسرائیل کشته (شهید) شد. در گزارش نیویورک تایمز آمده است که اسرائیل از یک مسلسل کنترل از راه دور برای کشتن فخری زاده استفاده کرده است.

ها آرتص مدعی شده: اگر اسرائیل واقعاً پشت ترور روز یکشنبه باشد، این نشان دهنده افزایش تنش بین دو کشور است. کشتن یک شخصیت نظامی که طراح نقشه هایی برای حمله به اسرائیلی ها بود، گامی رو به جلو برای عاملی است که دیگر چشم خود را بر روی دشمنی های ایران نمی بندد.

 

این روند حلقه دیگری از زنجیره حملات منتسب به اسرائیل است. در ماه مارس، ایران اسرائیل را مسئول بمباران یک پایگاه پهپادی در نزدیکی شهر کرمانشاه ایران در یک ماه قبل دانست که خسارات قابل توجهی به شبکه پهپادهای تهاجمی این کشور وارد کرد. این حمله گواه اطلاعات قابل توجهی بود که موساد جمع آوری کرده بود، در کنار توانایی حمله به عمق خاک ایران.

 

 

ترور خدایاری و همچنین توانایی ارتباط دادن او با حملات به اسرائیل و دیگر اهداف غربی، در خدمت ایجاد گفتمان عمومی است که حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان های تروریستی خارجی را برای ایالات متحده دشوارتر می کند. و همچنین افزایش فشار بین المللی بر تهران.

 

 

در همین حال، ایسنا گزارش داد که اعضای یک شبکه اطلاعاتی اسرائیل توسط سپاه پاسداران در ایران افشا شدند.

 

 

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای هم اعلام کرده است: این شبکه با هدایت سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از طریق شبکه اراذل و اوباش اقدام به سرقت و تخریب اموال شخصی و عمومی، آدم ربایی و اخذ اعترافات ساختگی کرد.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر