کد خبر: 132704
A

رویترز: دستیابی به مصالحه در برجام اگر نه غیر ممکن اما غیر محتمل است/ آمریکا دیگر عجله ای برای توافق ندارد

رویترز نوشت: پس از سفر انریکه مورا مذاکره کننده اتحادیه اروپا به تهران، یک منبع دیپلماتیک اروپایی گفت که هیچ یک از طرفین (ایران و آمریکا) متعهد به از سرگیری مذاکرات نشده اند و دستیابی به مصالحه در بحث سپاه غیر محتمل است، البته اگر نگویم غیرممکن. در ادامه این مطلب آمده است: این منبع گفت: «آمریکایی ها تا دو ماه پیش بسیار پر سر و صدا بودند و می گفتند زمان رو به اتمام است و ما باید به توافق برسیم. اما از ماه مارس ... به نظر می رسد دیگر عجله ندارند." منبع دیپلماتیک غربی تصریح کرد که احیای این توافق در نهایت یک تصمیم سیاسی است

رویترز:  دستیابی به مصالحه در برجام  اگر نه غیر ممکن اما غیر محتمل است/ آمریکا دیگر عجله ای برای توافق ندارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رویترز نوشت: پس از سفر انریکه مورا مذاکره کننده اتحادیه اروپا به تهران، یک منبع دیپلماتیک اروپایی گفت که هیچ یک از طرفین (ایران و آمریکا) متعهد به از سرگیری مذاکرات نشده اند و دستیابی به مصالحه در بحث سپاه غیر محتمل است، البته اگر نگویم غیرممکن.

 در ادامه این مطلب آمده است: این منبع گفت: «آمریکایی ها تا دو ماه پیش بسیار پر سر و صدا بودند و می گفتند زمان رو به اتمام است و ما باید به توافق برسیم. اما از ماه مارس ... به نظر می رسد دیگر عجله ندارند." منبع دیپلماتیک غربی تصریح کرد که احیای این توافق در نهایت یک تصمیم سیاسی است. این منبع افزود: این یک قضاوت سیاسی است.

وی گفت: این توافق قبلاً مزایای اصلی خود را از دست داده، اما همیشه می توانید استدلال کنید که مواردی همچنان در برجام وجود دارد که آن را از «هیچ»، سودمندتر کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر