کد خبر: 132918
A

نیویورک تایمز: حمله پهپاد اسراییلی به سایت پارچین از «خاک ایران» بود

نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد که انفجار مرگبار روز چهارشنبه در مجتمع نظامی پارچین تهران توسط پهپادهای انتحاری کوادکوپتر صورت گرفته است.

نیویورک تایمز: حمله پهپاد اسراییلی به سایت پارچین از «خاک ایران» بود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد که انفجار مرگبار روز چهارشنبه در مجتمع نظامی پارچین تهران توسط پهپادهای انتحاری کوادکوپتر صورت گرفته است.

این گزارش با استناد به ادعای سه منبع ایرانی و یک مقام آمریکایی منتشر شده است. این منابع تایید کرده اند که انفجار چهارشنبه گذشته در پارچین یک حادثه نبوده بلکه در اثر یک حمله پهپادی صورت گرفته است، اما از بیان اینکه چه کسی پشت این حمله بوده، خودداری کرده اند.

بر اساس این گزارش، پهپادهای مهاجم در ساختمانی که برای تحقیق در مورد توسعه پهپادهای ایران استفاده می شد، منفجر شده است که در اثر آن یک مهندس جوان ایرانی کشته شده (به شهادت رسیده) و یک نفر دیگر زخمی شده است.

نیویورک تایمز در گزارش خود مدعی شده این حمله با الگوی حملات قبلی که به اسراییل نسبت داده شده است، از جمله حملات قبلی علیه تاسیسات ساخت و توسعه پهپادی در ایران، مطابقت دارد.

منابع ایرانی به نیویورک تایمز گفتند که حمله پهپادی از داخل ایران انجام شده است چون فاصله سایت پارچین با مرز بسیار زیاد است و کوادکوپترهای مهاجم بُرد کوتاهی دارند و به همین خاطر به احتمال زیاد از منطقه ای نزدیک به سایت پارچین پرواز کرده اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر