کد خبر: 133236
A

معاریو: جو بایدن ۲۰ روز دیگر به اسراییل می رود

روزنامه عبری زبان معاریو در گزارشی اعلام کرد که احتمال می رود جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا در ۲۳ ژوئن (دوم تیر) سفر کاری یک روزه‌ای به اراضی اشغالی داشته باشد و با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی ملاقات کند. این سفر ظاهرا یک ماه و نیم گذشته و به دعوت نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تعیین شده بود.

معاریو: جو بایدن ۲۰ روز دیگر به اسراییل می رود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه عبری زبان معاریو در گزارشی اعلام کرد که احتمال می رود جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا در ۲۳ ژوئن (دوم تیر) سفر کاری یک روزه‌ای به اراضی اشغالی داشته باشد و با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی ملاقات کند. این سفر ظاهرا یک ماه و نیم گذشته  و به دعوت نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تعیین شده بود.

بایدن در این سفر یک روزه قرار است با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی و نفتالی بنت، نخست‌وزیر این رژیم دیدار کند و سپس به رام الله رفته و با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ملاقات کند.

جو بایدن قرار بود ۲۰ ژوئن به دعوت نفتالی بنت به تل آویو سفر کند، اما به دلیل ناآرامی‌ها در اراضی اشغالی این سفر به تعویق افتاد. این سفر در صورت انجام نخستین سفر در نوع خود از زمان روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور  آمریکا خواهد بود.

این دیدار در حالی اتفاق می‌افتد که اوضاع سیاسی در رژیم صهیونیستی به شدت متشنج است و هر زمان احتمال دارد کابینه نفتالی بنت سقوط کرده و انتخابات برگزار شود. حال این تنش‌ها علامت سوال بزرگی را درباره امکان این سفر به وجود آورده است.  

کابینه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به علت بحران‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی که این رژیم با آن روبروست، شرایط شکننده‌ای پیدا کرده است. مخالفان نفتالی بنت فروپاشی اوضاع امنیتی و حملات سریالی اخیر در تل آویو را دلایل کافی برای کنار رفتن کابینه و فروپاشی ائتلاف حاکم می‌دانند. در نهاد‌های امنیتی این رژیم، از بمب ساعتی سخن می‌گویند که با هر جنگ تل آویو در نوار غزه، فیتیله این بمب روشن خواهد شد که اشاره آن‌ها به تهدید فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر