کد خبر: 133243
A

نتفالی بنت : اگر جهان جلوی پیشروی هسته ای ایران را نگیرد اسراییل علیه ایران اقدام می کند

نفتالی بنت در دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که اگر جهان در زمان مناسب جلو پیشروی هسته‌ای ایران را نگیرد، اسرائیل خود علیه آن کشور اقدام می‌کند

نتفالی بنت : اگر جهان جلوی پیشروی هسته ای ایران را نگیرد اسراییل علیه ایران اقدام می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، روز جمعه، ۱۳ خردادماه، در دیدار با رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  ادعاهای این رژیم علیه ایران را تکرار کرد و گفت: جامعه بین‌المللی باید متحد شود و از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند. او تاکید کرد که در غیر این صورت، اسرائیل حق اقدام علیه ایران را برای خود محفوظ می‌داند.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که پنجشنبه‌شب به اسرائیل سفر کرده است، صبح جمعه با نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد.

بنت در این دیدار  مدعی شد: «اسرائیل در مقابله با هرگونه امکان دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، مسیر دیپلماتیک را  ترجیح می‌دهد، اما این حق را هم برای خود محفوظ می‌داند که اگر جامعه بین‌المللی نتوانست در مدت زمان مناسب این کار را انجام دهد، برای دفاع از خود و توقف برنامه هسته‌ای ایران، علیه آن کشور اقدام کند.»

بنابر گزارش سایت دیده بان ایران؛ رافائل گروسی نیز روز جمعه پس‌از این دیدار، در توییتی نوشت: «به دعوت اسرائیل، صبح امروز در تل‌آویو با نفتالی بنت، نخست‌وزیر این کشور، دیدار کردم. در باره موضوع‌های فوری و بااهمیت، تبادل‌نظرهای مهمی انجام شد. من بر اهمیت بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در صلح و امنیت بین‌المللی تاکید کردم.»

دیدار گروسی و بنت در اسرائیل، تنها سه‌ روز پیش از نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شده، که ایالات متحده و سه کشور اروپایی (بریتانیا، فرانسه و آلمان) قصد دارند در جریان آن، صدور قطعنامه‌ای توبیخی و محکوم‌کننده علیه  دولت ایران را پیگیری کنند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر