کد خبر: 134081
A

اروپا از سال آینده گاز مایع از اسرائیل وارد می‌کند

کمیسر انرژی اتحادیه اروپا با همتایان اسرائیلی‌ و مصری‌‌اش در قاهره توافقی را امضا کردند که بر اساس آن از سال ۲۰۲۳ گاز اسرائیل ابتدا به مصر ارسال می‌شود و سپس در این کشور به گاز مایع تبدیل شده و توسط کشتی‌های انتقال گاز LNG از طریق دریایی به ترمینال‌های اروپایی حمل می‌شود و در نهایت از طریق شبکه خط لوله داخل اروپا در کشورهای اتحادیه پخش می‌‌شود.

اروپا از سال آینده گاز مایع از اسرائیل وارد می‌کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دویچه وله نوشت: کمیسر انرژی اتحادیه اروپا با همتایان اسرائیلی‌ و مصری‌‌اش در قاهره توافقی را امضا کردند که بر اساس آن از سال ۲۰۲۳ گاز اسرائیل ابتدا به مصر ارسال می‌شود و سپس در این کشور به گاز مایع تبدیل شده و توسط کشتی‌های انتقال گاز LNG از طریق دریایی به ترمینال‌های اروپایی حمل می‌شود و در نهایت از طریق شبکه خط لوله داخل اروپا در کشورهای اتحادیه پخش می‌‌شود.

این توافق ابتدا برای مدت سه سال است. اورزولا فون درلاین که هنگام امضای این توافق در قاهره حضور داشت، آن را "قدمی بزرگ به سمت جلو برای تامین انرژی اروپا" دانسته است.

فون‌درلاین گفته "در این زمان بسیار سخت" در حالی که جنگ در اروپا جریان دارد، مواد سوختی باید از منابع قابل اطمینان تامین شوند. به گفته او به همین دلیل خرید سوخت از روسیه باید کمتر و کمتر شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر