کد خبر: 134108
A

روند فنی خروج پاکستان از فهرست خاکستری اف ای تی اف آغاز شد

پاکستان که از نزدیک به چهار سال گذشته به دلیل ضعف در مقابله با جرائم پول شویی و تامین مالی تروریسم از سوی گروه ویژه اقدام مالی موسوم به اف ای تی اف در فهرست خاکستری آن قرار گرفته بود، اکنون موفق به اجرای کامل تمهیدات این نهاد شده و روند فنی حذف نام پاکستان از فهرست خاکستری اف‌ ای تی اف آغاز شد.

روند فنی خروج پاکستان از فهرست خاکستری اف ای تی اف آغاز شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پاکستان که از نزدیک به چهار سال گذشته به دلیل ضعف در مقابله با جرائم پول شویی و تامین مالی تروریسم از سوی گروه ویژه اقدام مالی موسوم به اف ای تی اف در فهرست خاکستری آن قرار گرفته بود، اکنون موفق به اجرای کامل تمهیدات این نهاد شده و روند فنی حذف نام پاکستان از فهرست خاکستری اف‌ ای تی اف آغاز شد.

رسانه‌های پاکستانی روز جمعه اعلام کردند که نشست مجمع عمومی گروه ویژه اقدام مالی در برلین پایتخت آلمان امروز به پایان رسید و مسوولان این نهاد از اقدامات پاکستان در راستای عمل به تعهدات بین المللی خود برای جلوگیری از جرائم مالی تمجید کردند.

پاکستان این بار موفق به اجرای کامل دستور کار ۳۴ ماده‌ای گروه ویژه اقدام مالی شده و عملکرد آن رضایت بخش اعلام شده است لذا روند خروج نام این کشور از فهرست خاکستری اف‌ای تی اف به زودی آغاز می‌شود.

رئیس گروه ویژه اقدام مالی نیز طی کنفرانس با تایید اینکه پاکستان دیگر نیازی به اجرای تمهیدات بیشتر ندارد، گفت: عملکرد دولت پاکستان مورد تایید اعضای اف‌ای تی اف قرار گرفت با این حال نام این کشور پس از سفر هیات این گروه به اسلام آباد و بررسی نهایی، حذف خواهد شد.

«حنا ربانی کهر» وزیر مشاور در امور خارجه پاکستان ریاست هیات این کشور در اجلاس FATF در آلمان را برعهده دارد و به گفته وی، افق حذف اسلام‌آباد از لیست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی روشن است.

وی طی پیام ویدیویی از برلین اعلام کرد: فرآیند فنی خروج پاکستان از فهرست خاکستری FATF کلید خورد و یک هیات از این نهاد به زودی به اسلام‌آباد سفر کرده و آخرین اقدامات این کشور در اجرای تمهیدات شامل AML و CFT را بررسی خواهد کرد.

پاکستان از سال ۲۰۱۸ پس از قرار گرفتن در فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی مکلف به تقویت نظام مبارزه با پولشویی، جلوگیری از تامین مالی تروریسم و اعمال تحریم بر گروه‌های افراطی و عناصری که در لیست تروریسم جهانی سازمان ملل قرار دارند شد.

پاکستان طی ۲ سال گذشته در جهت عمل به تمهیدات گروه ویژه اقدام مالی (اف‌ای‌تی‌اف) و عبور از خطر قرار گرفتن در «لیست سیاه» ، قوانین ملی برای مبارزه با تامین مالی تروریسم و پول‌شویی را سخت‌تر کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر