کد خبر: 134830
A

آغاز تحصیل اولین افسر اماراتی در دانشکده نظامی اسرائیل

یک افسر نیروی هوایی امارات با درجه سرهنگ برای ادامه تحصیل وارد دانشکده امنیت ملی در اسرائیل شد. رادیو اسرائیل می گوید تحصیل این افسر اماراتی در دانشکده امنیت ملی اسرائیل با تلاش های دو طرف برای تشکیل پیمان نظامی، همسو است.

آغاز تحصیل اولین افسر اماراتی در دانشکده نظامی اسرائیل

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از الجزیره، یک افسر نیروی هوایی امارات با درجه سرهنگ برای ادامه تحصیل وارد دانشکده امنیت ملی در اسرائیل شد. 

رادیو اسرائیل می گوید تحصیل این افسر اماراتی در دانشکده امنیت ملی اسرائیل با تلاش های دو طرف برای تشکیل پیمان نظامی، همسو است.

رادیو اسرائیل با انتشار این خبر افزود افسر اماراتی مراحل تحصیلی خود را در این دانشکده به مدت حدود یک سال ادامه می دهد. ورود این افسر ارتش امارات به دانشکده امنیت ملی اسرائیل بعد از تایید موضوع توسط مقامات ارشد ابوظبی صورت گرفت.

رادیو اسرائیل نوشت ورود افسر نیروی هوایی امارات به دانشکده نظامی اسرائیل در راستای نزدیکی و هماهنگی و همکاری امنیتی میان اسرائیل و امارات صورت می گیرد. این اتفاق با تلاش ها برای ایجاد ائتلاف نظامی میان دو طرف همسو است. قرار است برخی کشورهای اسلامی و عربی نیز در این ائتلاف، عضو باشند.

افسر اماراتی فارغ التحصیل دانشکده امنیت ملی امارات است که براساس برنامه درسی امریکایی اداره می شود.

دانشکده امنیت ملی اسرائیل در زمینه آموزش کادر ارشد ارتش، تشکیلات امنیتی اطلاعاتی و دولتی در اسرائیل فعالیت می کند.

آموزش در این دانشکده 10 ماه طول می کشد و شامل فوق لیسانس علوم سیاسی با تاکید بر موضوعات امنیتی و دیپلماتیک است.

همچنین دانشجویان باید پژوهش هایی را از طریق دیدارها و جلسات و بحث و بررسی با شماری از تصمیم سازان سیاست و امنیت ملی در اسرائیل در زمینه چالش های امنیت ملی اسرائیل تهیه کنند.

دهها نفر از دانشجویان از کشورهای دیگر در دانشکده امنیت ملی اسرائیل تحصیل می کنند که می توان به امریکا، آلمان، هند، ایتالیا، بریتانیا و یونان اشاره کرد.

این برای نخستین بار در تاریخ این دانشکده است که دانشجویی از یکی از کشورهای اسلامی عربی وارد دانشکده می شود.

اسرائیل و امارات حدود دو سال قبل روابط میان دو طرف را عادی کردند و یکدیگر را به رسمیت شناختند. به دنبال آن، تل آویو و ابوظبی وارد همکاری هایی در موضوعات مختلف شدند که از جمله می توان به زمینه های امنیتی و نظامی اشاره کرد.

وزیر دفاع اسرائیل قبل از این از ایجاد ائتلاف نظامی میان اسرائیل و کشورهای عربی منطقه به رهبری امریکا خبر داده بود. به گفته او این ائتلاف وظیفه مقابله با آنچه که وی تهدیدات پهپادی و موشکی ایران توصیف کرد دارد.

برخی منابع خبری هم گفته اند اسرائیل در بحرین و امارات، رادار نصب کرده و از این رادارها برای مقابله با تحرکات موشکی و پهپادی ایران استفاده می کند.

پیش از این شماری از مقامات نظامی اسرائیل به امارات سفر کرده بودند و مقامات دو طرف درباره همکاری نظامی - امنیتی سخن گفتند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر