کد خبر: 135477
A

اولتیماتوم آمریکا به ایران/ ایران خواسته های فرابرجامی اش را کنار بگذارد

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، روز جمعه و در حاشیه نشست گروه ٢٠ در اندونزی با همتایان خود از فرانسه و آلمان و نیز معاون دوم و مدیر سیاسی نماینده دائم بریتانیا در اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

اولتیماتوم آمریکا به ایران/ ایران خواسته های فرابرجامی اش را کنار بگذارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، روز جمعه و در حاشیه نشست گروه ٢٠ در اندونزی با همتایان خود از فرانسه و آلمان و نیز معاون دوم و مدیر سیاسی نماینده دائم بریتانیا در اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

بنا بر بیانیه وزارت امور خارجه ایالات متحده، بلینکن و همتایانش ضمن ابراز نگرانی نسبت به سرعت توسعه برنامه هسته‌ای ایران و تاکید بر تعهد خود به بازگشت متقابل به پیروی کامل از برجام، از جمهوری اسلامی خواستند مطالبات فرابرجامی‌اش را کنار بگذارد و سریعا با توافقی که هم‌اکنون در دسترس است، موافقت کند.

ارائه کمک‌های امنیتی و انسان‌دوستانه بیشتر به اوکراین همزمان با تداوم جنگ توجیه‌ناپذیر و بی‌دلیل روسیه و تامین امنیت غذای جهان به دنبال حملات عامدانه ارتش پوتین به بخش کشاورزی اوکراین، از دیگر موضوعات مهم مورد بحث در این گفت‌وگوها بود.

مذاکرات «احیای برجام» از ماه مارس گذشته متوقف شده بود. این توقف، ابتدا به دلیل کارشکنی‌های روسیه و سپس مطالبات فرابرجامی ایران از جمله «حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی» بود؛ مطالباتی که به گفته مقامات آمریکایی، در مذاکرات هفته گذشته در قطر نیز همچنان توسط طرف ایرانی مطرح شدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر