کد خبر: 135512
A

پادشاه اردن: پوتین شخصی بسیار ملی‌گراست که به عظمت روسیه باور دارد

«عبدالله دوم»، پادشاه اردن اعلام کرد «ولادمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه «شخصی بسیار ملی‌گراست و به عظمت روسیه ایمان دارد» و تیمی قوی در کنار وی حضور دارد.

پادشاه اردن: پوتین شخصی بسیار ملی‌گراست که به عظمت روسیه باور دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ ملک عبدالله دوم در گفت‌وگو با شبکه CNBC آمریکا گفت: به حکم شناخت بیش از بیست ساله‌ای که از پوتین دارم، یقینا وی شخصی بسیار ملی‌گرا و معتقد به عظمت روسیه است.

وی درباره بحران اوکراین گفت: همه ما امیدوار بودیم که این بحران اتفاق نیفتد اما اکنون این جنگ یک واقعیت است، ما با این بحران تعامل داریم؛ بحرانی که احتمالا به طول کشیده و هیچ برنده‌ای نخواهد داشت.

پادشاه اردن در ادامه ضمن هشدار نسبت به اینکه پیامدهای بحران اوکراین تنها محدود به اروپا نخواهد شد و بلکه همه جهان را تحت الشعاع قرار خواهد داد، گفت: آنچه مطلوب است، یافتن راهکاری برای تحقق صلح بر اساس احترام متقابل است.

وی با اشاره به پیامدهای جنگ روسیه و اوکراین بر امنیت غذایی گفت: این جنگ چالشی است که همراه با اپیدمی آغاز شد و اکنون در سایه این بحران امنیت غذایی وخیم‌تر هم شده است و بر قیمت کالاهای اساسی تاثیر گذاشته است.

پادشاه اردن درباره ایده ناتو خاورمیانه گفت: در صورتی که ماهیت و ماموریت اساسی مشخص نشود، پیمان‌های این چنینی مساله‌ای پیچیده خواهد بود و باید ارتباط آن با کشورهای جهان و رسیدن به تفاهمی مناسب مراعات شود تا ماموریت ائتلاف بسیار روشن باشد واگرنه مایه تشویق همگان خواهد شد.

ملک عبدالله درباره گفت‌وگوی کشورهای منطقه درباره امکان ایجاد نگرشی جدید در منطقه و نحوه کنار نهادن سیاست و توجه به فرصت‌های اقتصادی به عنوان راهکاری برای شکستن موانع گفت: معتقدم پروژه‌های اقتصادی، شاه‌کلید آینده است با هدف اشتغالزایی و زندگی بهتر برای همگان است.

وی در پایان با اشاره به اینکه ذخایر گندم و جو اردن برای 15 ماه کافی است، گفت:باید همه کشورهای منطقه به صورت مشترک برای تضمین الزامات امنیت غذایی در بلندمدت با یکدیگر همکاری و تلاش کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر