کد خبر: 135734
A

احمد مسعود: مشکل افغانستان دامنگیر جهان خواهد شد / تصویر کنونی افغانستان «تصویر سیاه و تاریک» است

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، به کشورهای منطقه و جهان هشدار داده است که اگر به وضعیت افغانستان توجه نشود، معضل این کشور دامنگیر آنها خواهد شد.

احمد مسعود: مشکل افغانستان دامنگیر جهان خواهد شد / تصویر کنونی افغانستان «تصویر سیاه و تاریک» است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بی بی سی: احمدمسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، به کشورهای منطقه و جهان هشدار داده است که اگر به وضعیت افغانستان توجه نشود، معضل این کشور دامنگیر آنها خواهد شد.

احمد مسعود در یک مصاحبه اختصاصی با بی‌بی‌سی فارسی گفت که اگر در افغانستان ثبات سیاسی برقرار نشود، گروه‌های تروریستی با استفاده از وضعیت و خاک این کشور بار دیگر کشورهای جهان را هدف قرار خواهند داد.

حدود بیست و یک سال پیش، پدر احمد مسعود، احمدشاه مسعود، هم عین هشدار را به جهان داده بود. احمد مسعود می‌گوید "ما دیدیم که این اتفاق افتاد. ما شاهد حملات یازدهم سپتامبر بودیم. مشکلاتی که بعد از آن بوجود آمد از جمله پیدایش داعش که همه متولد از بحران افغانستان است."

رهبر جبهه مقاومت ملی می‌گوید که افغانستان باید هر چه زودتر و با هر شیوه ممکن دارای نظامی شود که مشروعیتش را از مردم افغانستان گرفته باشد و قابل قبول برای منطقه و جهان باشد.

احمد مسعود می‌گوید که تاکید جبهه مقاومت و جهان اینست که بحران افغانستان باید از طریق مذاکرات سیاسی حل شود نه جنگ، اما به گفته او طالبان هنوز به این باور نرسیده‌اند. احمد مسعود می‌گوید تا زمانی که طالبان حاضر به حل بحران افغانستان از طریق مذاکره نباشند، راه و چاره‌ای جز به گفته او دفاع از خود و مردم و ارزش‌های مردم ندارد.

جبهه مقاومت ملی: سه هزار نیروی جنگی داریم

جبهه مقاومت ملی افغانستان یازده ماه پیش و در اولین روزهای سقوط افغانستان بدست طالبان ایجاد شد. در این مدت، جبهه مقاومت توانسته که ادعای موفقیت طالبان در تامین امنیت در سراسر افغانستان را با سازماندهی حملات در برخی از نقاط این کشور از جمله در پنجشیر و اندارب به چالش بکشد.

احمد مسعود که این جبهه را از بیرون از افغانستان رهبری می‌کند می‌گوید که دستاورد جبهه مقاومت در یازده ماه گذشته، بیشتر از آنچه انتظار داشتند بوده است. آقای مسعود با اشاره به تعداد نیروهای جنگی جبهه به عنوان یک دستاورد مهم می‌گوید که شمار نیروهایش از چند نفر به بیش از سه هزار نفر افزایش یافته است.

رهبر جبهه مقاومت ملی می‌گوید که برنامه بعدی او راه اندازی عملیات‌ها برای خارج کردن بعضی مناطق از کنترل طالبان خواهد بود. به گفته احمد مسعود «در این مدت تلاش ما متمرکز براین بوده که هم به دنیا و هم به مردم افغانستان نشان بدهیم که ایستادن در برابر استبداد با کمترین امکانات ممکن است.» آقای مسعود می‌گوید: «ما از صفر شروع کردیم و بجایی رسیدیم که حالا ما دارای یک تشکیلات ساختارمند و منظم هستیم و امروز جبهه مقاومت یک طرف قضیه افغانستان است.»

احمد مسعود: از خانواده های قربانیان معذرت می‌خواهم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر