کد خبر: 135985
A

سی‌ان‌ان: نظامیان روسیه برای بررسی پهپادهای ایرانی دو بار از پایگاه هوایی کاشان بازدید کردند

«سی‌ان‌ان» با استناد به تصاویر ماهواره‌ای ادعا کرد که روسیه در ماه گذشته، دست‌کم دوبار هیئتی را به پایگاه هوایی کاشان در ایران اعزام کرده است تا توان پهپادهای ایرانی که قابلیت حمل تسلیحات دارند را بررسی کنند.

سی‌ان‌ان:  نظامیان روسیه برای بررسی پهپادهای ایرانی دو بار از پایگاه هوایی کاشان بازدید کردند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «سی‌ان‌ان» با استناد به تصاویر ماهواره‌ای ادعا کرد که روسیه در ماه گذشته، دست‌کم دوبار هیئتی نظامی را به پایگاه هوایی کاشان در ایران اعزام کرده است تا توان پهپادهای ایرانی که قابلیت حمل تسلیحات دارند را بررسی کنند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در همین زمینه به سی‌ان‌ان مدعی شده، مقامات ایرانی، ماه ژوئن و در جریان این بازدید‌ها، پهپادهای شاهد 191 و شاهد 129 را به هیئتی از روسیه نشان داده‌اند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با طرح این ادعا گفته است: «تصاویر پهپادهایی که در ماه ژوئن گرفته شده و مقامات روسی در آن روز از این پهپادها بازدید کردند را منتشر می‌کنیم. این نشان می‌دهد، اکنون روسیه برای دستیابی به پهپادهای ایرانی با قابلیت انجام حمله علاقه دارد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا به سی‌ان‌ان گفت: «اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد دولت ایران درصدد ارائه صدها پهپاد از جمله پهپادهایی با قابلیت حمل سلاح به روسیه است.»

او در ادامه خاطرنشان کرد، بر اساس اطلاعاتی که به واشینگتن رسیده است، هیئت روسی برای اولین بار در ماه ژوئن، از پایگاه هوایی کاشان بازدید کردند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ سی‌ان‌ان به نقل از مقامات آمریکایی خبر داده است که یک هیئت روسی در 5 ژوئیه، برای دومین بار به پایگاه هوایی کاشان رفته و از پهپادهای ساخت ایران بازدید کرده‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر