کد خبر: 136107
A

رئیس‌جمهور ترکیه وارد تهران شد+ اسامی هیات همراه

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه که به منظور انجام دیدارهای رسمی در صدر هیئتی بلندپایه به ایران سفر کرده، وارد شهر تهران شد.

رئیس‌جمهور ترکیه وارد تهران شد+ اسامی هیات همراه

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه که به منظور انجام دیدارهای رسمی در صدر هیئتی بلندپایه به ایران سفر کرده، وارد شهر تهران شد.

خلوصی آکار وزیر دفاع ملی، سلیمان سویلو وزیر کشور، مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه، نورالدین نباتی وزیر دارایی و خزانه داری، فاتح دونمز وزیر انرژی و منابع طبیعی، محمد محرم قصاب‌اوغلو وزیر ورزش و جوانان، مهمت موش وزیر بازرگانی، مصطفی وارانک وزیر صنعت و فناوری، فخرالدین آلتون رئیس دفتر ارتباطات ریاست جمهوری و ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان را در این سفر همراهی می‌کنند.

در چارچوب این سفر، هفتمین نشست شورای همکاری‌های سطح عالی ترکیه و ایران فردا به ریاست اردوغان و ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در تهران برگزار می‌شود.

در این نشست که با حضور وزرای مربوطه برگزار می‌شود، روابط ترکیه و ایران در همه جنبه‌ها بررسی شده و گام‌هایی که می‌توان برای بهبود همکاری‌های دوجانبه برداشت، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

همچنین در این دیدارها درباره مسائل منطقه‌ای، جهانی و روابط دوجانبه تبادل نظر خواهد شد.

از سوی دیگر اردوغان در نشست سه جانبه سران در قالب مذاکرات آستانه که به میزبانی ایران و با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه فردا در تهران برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

در این اجلاس همچنین درباره تحولات کنونی سوریه، مبارزه با گروه‌های تروریستی به ویژه داعش و پ.ک.ک/ی.پ.گ که امنیت منطقه را تهدید می‌کنند، تلاش برای راه حل سیاسی، وضعیت انسانی و بازگشت داوطلبانه سوری‌ها به کشورشان تبادل نظر خواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه در چارچوب این اجلاس با همتای روس خود نیز دیداری دوجانبه خواهد داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر