کد خبر: 136499
A

آخرین عضو تیم ظریف تغییر کرد/ سفیر جدید ایران درسازمان ملل از حلقه شمخانی آمد+سوابق

سعید ایروانی جانشین مجید تخت‌روانچی به عنوان سفیر و نماینده جدید جمهوری اسلامی در سازمان ملل شد

آخرین عضو تیم ظریف تغییر کرد/ سفیر جدید ایران درسازمان ملل از حلقه شمخانی آمد+سوابق

‌به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ماموریت مجیدتخت روانچی سفیر ایران در سازمان ملل پایان یافت وی آخرین عضو تیم برجامی محمد جوادظریف بود که قرار است سعید ایروانی  به عنوان جانشین روانچی به نیویورک برود .

 سعیدایروانی معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی و گفته می شود ویزای نماینده جدید ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک صادر شده و دیدار هم با ابراهیم رییسی داشته است. 

سعید ایروانی کیست؟

ایروانی از سال ۹۲ تاکنون، معاون علی شمخانی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بوده است. معاون فعلی شورای عالی امنیت ملی، در مذاکرات اخیر میان ایران و عربستان در بغداد پایتخت عراق، رئیس هیات مذاکره کننده ایران با سعودی ها بود.در نخستین تصویر منتشره از مذاکرات میان تهران و ریاض در بغداد، ایروانی را در کنار مصطفی الکاظمی رئیس جمهور عراق و خالد الحمیدان رئیس هیات مذاکره کننده سعودی مشاهده می کنیم.

بنابرگزارش دیده بان ایران؛ مجید تخت روانچی که احتمالا در لیست تغییرات وزارت خارجه دولت جدید است، از فروردین ۱۳۹۸ سفیر و نماینده دائم نزد دفتر ملل متحد و سازمان های بین المللی بود. او پیشتر معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل، سفیر ایران در برن و معاون اروپا-آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان بوده است. او در جریان مذاکرات هسته‌ای نیز عضو ارشد تیم ایران بود.

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر