کد خبر: 136711
A

نتانیاهو: میراث من که هماهنگی نظامی نزدیک اسرائیل با روسیه بود، در حال نابودی است

«بنیامین نتانیاهو» رهبر مخالفان و نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در پی افزایش تنش‌ها بین تل‌آویو و مسکو، به مقامات کابینه این رژیم حمله کرد و خطاب به آنها گفت: نگران این هستم که همه چیز‌هایی که در سال‌های گذشته به دست آورده‌ایم، جلوی چشمانمان نابود شود. همه چیز در حال خراب شدن است، رفتار گانتز و لاپید امنیت ملی ما را به خطر می‌اندازد. اگر بحران فوراً پایان نگیرد، آسیب به امنیت ما بسیار زیاد خواهد بود.

نتانیاهو: میراث من که هماهنگی نظامی نزدیک اسرائیل با روسیه بود، در حال نابودی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «بنیامین نتانیاهو» رهبر مخالفان و نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در پی افزایش تنش‌ها بین تل‌آویو و مسکو، به مقامات کابینه این رژیم حمله کرد و خطاب به آنها گفت: نگران این هستم که همه چیز‌هایی که در سال‌های گذشته به دست آورده‌ایم، جلوی چشمانمان نابود شود. همه چیز در حال خراب شدن است، رفتار گانتز و لاپید امنیت ملی ما را به خطر می‌اندازد. اگر بحران فوراً پایان نگیرد، آسیب به امنیت ما بسیار زیاد خواهد بود.

نتانیاهو افزود: «یک درخواست از لاپید و گانتز دارم؛ دست از مزخرفات بردارید، چرا که ممکن است آسیبی واقعی به امنیت ما وارد کند».

دفتر «یائیر لاپید» نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات نتانیاهو گفته است که این موضوع در کابینه تل‌آویو بررسی می‌شود و همانطور که سخنگوی شخصی پوتین اذعان کرد هیچ بحرانی بین دو کشور وجود ندارد.

لاپید درباره موضع نتانیاهو اظهار داشت: «ما او را برای شرکت در بررسی رخداد‌های جدید دعوت کردیم، اما او وارد این جمع نشد. ما از اینجا به او اعلام می‌کنیم که این [موضع ما]به نفع امنیت کشور اسرائیل و یهودیان روسیه است. این موضوعی است که باید با احتیاط با آن برخورد و از مجاری دولتی پی‌گیری شود، نه در کنفرانس‌های مطبوعاتی و اظهارات بی‌اساس به رسانه‌ها».

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم در واکنش به این اختلافات داخلی گفت: «دولت اسرائیل مسئولانه و با قاطعیت و با هدف حفظ منافع کشور اسرائیل و مردم یهود اداره می‌شود. تنها کسی که می‌تواند درباره مسائل امنیتی با سر و صدا و حاشیه‌سازی صحبت کند، نتانیاهو است».

دیروز (سه‌شنبه) نیز «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی درباره تنش‌های پیش‌آمده بین مسکو و تل‌آویو اذعان کرد که بهتر است درباره «آژانس یهود» سکوت کنند و نمی‌توان درباره همه رخداد‌ها صحبت کرد.

روابط رژیم صهیونیستی با روسیه، بعد از جنگ مسکو و کی‌یف رو به تیرگی گذاشت. موضع تل‌آویو در مخالفت با روسیه و در قالب اظهارات نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات کابینه در حمایت از اوکراین، نارضایتی‌های مسکو را افزایش داد.

چند روز پیش نیز وزارت دادگستری روسیه از یکی از دادگاه‌های این کشور خواست تا فعالیت‌های آژانس یهود در کشورشان را متوقف کند؛ زیرا مدارکی وجود داشت که نشان می‌داد که این آژانس قوانین کشور روسیه را نقض کرده است. دادگاه قرار است پنجشنبه این هفته جلسه مقدماتی را برای رسیدگی به این درخواست برگزار کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر