کد خبر: 137020
A

رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده:سفرم به تایوان نشان‌دهنده «حمایت بی‌قید و شرط» آمریکا از این جزیره است

یورونیوز نوشت: نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا با وجود هشدارهای پکن در بخشی از سفر آسیایی خود، اواخر روز سه‌شنبه دو اوت (۱۱ مرداد) وارد تایپه پایتخت

رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده:سفرم به تایوان نشان‌دهنده «حمایت بی‌قید و شرط» آمریکا از این جزیره است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا با وجود هشدارهای پکن در بخشی از سفر آسیایی خود، اواخر روز سه‌شنبه دو اوت (۱۱ مرداد) وارد تایپه پایتخت تایوان شد.

رئیس مجلس نمایندگان اروپا در فرودگاه از سوی جوزف وو، وزیر خارجه تایوان مورد استقبال قرار گرفت. نانسی پلوسی پس از ورود به تایپه تاکید کرد که سفرش به تایوان نشان‌دهنده «حمایت بی‌قید و شرط» آمریکا از این جزیره است.

او افزود که سفرش به تایوان را با سیاست واشنگتن در قبال چین در «تناقض» نمی‌بیند.

تلویزیون دولتی چین در آستانه ورود نانسی پلوسی به تایوان گزارش داده بود که جنگنده‌های این کشور در حال «عبور از تنگه تایوان» هستند. دولت چین پس از ورود نانسی پلوسی به تایوان رویکرد «بسیار خطرناک» آمریکا را محکوم کرد.

پکن پیش از این بارها هشدار داده بود که سفر نانسی پلوسی به تایوان برای واشنگتن «پیامدهایی» به دنبال خواهد داشت. چین همچنین اعلام کرده است که «مسئولیت» تبعات سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان برعهده واشنگتن خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر