کد خبر: 137738
A

تجاوز جدید ترکیه به بخش‌هایی از خاک سوریه

نیروهای ترکیه و گروه‌های مورد حمایت آن حملات‌شان را در مناطق مرزی در جزیره سوریه افزایش داده و شمار زیادی از رهبران قسد نیز هدف حملات پهپادهای ترکیه قرار گرفته‌اند.

تجاوز جدید ترکیه به بخش‌هایی از خاک سوریه

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ نیروهای ترکیه با نقض آشکار توافقنامه سوچی، در حال ایجاد نقاط جدیدی در مجاورت روستای "سن" در حومه ادلب در نزدیکی مواضع ارتش سوریه هستند.

در همین رابطه خبرنگار العالم افزود: پس از حمله جنگنده‌های ترکیه به حومه شمالی حلب که به شهادت سه نظامی سوریه و زخمی شدن چند تن دیگر منجر شد، آرامش بر روستاهای این حومه حکمفرماست.

خبرنگار اعلام کرد: جنگنده‌های ترکیه پیش از این نیز، منطقه عین العرب در شمال شرقی شهر حلب را هدف حملات قرار دادند.

خبرنگار شبکه العالم خاطرنشان کرد: به دنبال اظهاراتی آنکارا مبنی بر وجود راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه، گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه احساس کرده‌اند که ترکیه دست از حمایت آنها برداشته؛ لذا این گروه‌های پرچم ترکیه را آتش زدند. این اوضاع، دولت ترکیه را برآن داشت که برای آرام کردن اوضاع، تهدیدهایش را تکرار کند.

طبق این گزارش، دولت سوریه تاکید کرده است که هرگونه هدف قرار دادن بیشتر نیروهای ترکیه در خاک سوریه واکنشی به دنبال خواهد داشت.

به گفته منابع محلی، نیروهای ترکیه نیروهای کمکی زیادی را به روستاهای مجاور با مرزهای سوریه در استان‌های حسکه، رقه و حلب اعزام کردند.

منبع: العام

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر