کد خبر: 137916
A

رسانه‌ی اسرائیلی والا نیوز: دولت آمریکا به اسرائیل گفته که با امتیازات جدید در مذاکرات با ایران موافقت نکرده است / مقامات کاخ سفید می گویند احیای برجام قریب الوقوع نیست

رسانه ی اسرائیلی «والا نیوز» نوشت: دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در روزهای اخیر تلاش کرده است تا اسرائیل را آرام کند و روشن کند که با امتیازات جدید در چارچوب مذاکرات غیرمستقیم با ایران موافقت نکرده است.

رسانه‌ی اسرائیلی والا نیوز: دولت آمریکا به اسرائیل گفته که با امتیازات جدید در مذاکرات با ایران موافقت نکرده است / مقامات کاخ سفید می گویند احیای برجام قریب الوقوع نیست

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رسانه ی اسرائیلی «والا نیوز» نوشت: دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در روزهای اخیر تلاش کرده است تا اسرائیل را آرام کند و روشن کند که با امتیازات جدید در چارچوب مذاکرات غیرمستقیم با ایران موافقت نکرده است.

والانیوز در گزارش خود نوشته است: به گفته ی مقامات ارشد امریکایی، دولت امریکا به اسرائیل تأکید کرده که امضای این توافقنامه انتظار نمی رود در آینده نزدیک اتفاق بیفتد و قریب الوقوع باشد. با این حال، مقامات ارشد اسرائیل به صراحت می گویند که آرام نشده اند.

مقامات ارشد دولت آمریکا گفتند که طی ده روز گذشته کاخ سفید با مقامات ارشد در دفتر نخست وزیری اسرائیل گفتگو کرده و تصریح کرده است که برخلاف گزارش های رسانه های مختلف، هیچ امتیاز جدیدی وجود ندارد که دولت بایدن با آن موافقت کرده باشد.

گزارش‌های رسانه‌ای باعث شد تا مقامات ارشد کاخ سفید پنجشنبه شب و جمعه دور دیگری از مذاکرات با همتایان اسرائیلی خود داشته باشند و بگویند هیچ تغییری در مواضع آمریکا ایجاد نشده است.

در همین حال، رسانه امریکایی اکسیوس نوشت: پاسخ ایران به پیش نویس اتحادیه اروپا در هفته ی گذشته، گمانه زنی ها مبنی بر نزدیک بودن توافق را افزایش داد و منجر به اصطکاک بین ایالات متحده و اسرائیل شد.

نگرانی اسرائیل نشات گرفته از این واقعیت است که این رژیم در حال حاضر در جریان یک کارزار انتخاباتی قرار دارد. اگر توافق هسته ای قبل از انتخابات نوامبر احیا شود، می تواند مهمات سیاسی لازم به بنیامین نتانیاهو، رهبر مخالفان بدهد تا علیه یایر لاپید، نخست وزیر اسرائیل استفاده کند.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر