کد خبر: 137952
A

فرمانده نیروی دریایی آمریکا: واشنگتن قصد دارند ۱۰۰ سامانه رهگیر خودکار در منطقه خلیج فارس مستقر کند

روزنامه بحرینی «الایام» گفت‌وگویی اختصاصی با «چارلز برادفورد کوپر» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا انجام داد. کوپر در این گفت‌وگو فاش کرد، نیروهای آمریکایی قصد دارند ۱۰۰ سامانه رهگیر خودکار در منطقه خلیج فارس مستقر کنند و هدف از این اقدام، دستیابی به «جدیدترین ناوگان پهپادی جهان تا تابستان ۲۰۲۳» است.

فرمانده نیروی دریایی آمریکا: واشنگتن قصد دارند ۱۰۰ سامانه رهگیر خودکار در منطقه خلیج فارس مستقر کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه بحرینی «الایام» گفت‌وگویی اختصاصی با «چارلز برادفورد کوپر» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا انجام داد.

کوپر در این گفت‌وگو فاش کرد، نیروهای آمریکایی قصد دارند ۱۰۰ سامانه رهگیر خودکار در منطقه خلیج فارس مستقر کنند و هدف از این اقدام، دستیابی به «جدیدترین ناوگان پهپادی جهان تا تابستان ۲۰۲۳» است.

وی تأکید کرد، هدف از این تعداد سامانه رهگیر خودکار، توسعه جدیدترین ناوگان پهپادی در جهان است. با این اقدام می‌توان هرگونه «اقدام تنش‌زا» در منطقه بویژه در مناطق و آبراه‌های دریایی حیاتی را رصد و به سرعت با آن مقابله کرد تا امنیت دریایی منطقه‌ای تضمین شود.

کوپر در ادامه بر تمرکز نیروهای دریایی در دو جنبه کلیدی منطقه یعنی تقویت شراکت با شرکای منطقه‌ای و تسریع در نوآوری مربوط به فناوری‌های پیشرفته تأکید کرد.

وی پیش‌بینی کرد که در آینده کشورهای بیشتری به ائتلاف‌های بین‌المللی در منطقه بپیوندند و بنا به تعبیر وی، ساختار امنیت دریایی قوی‌تری در این بخش بسیار مهم از جهان تشکیل شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر