کد خبر: 138208
A

لوکاشنکو: جنگنده‌های بلاروسی آماده حمل سلاح اتمی هستند

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس با بیان اینکه جنگنده‌های این کشور برای حمل سلاح اتمی، تجهیز شده‌اند، گفت مینسک آماده پاسخ دادن به تهدیدات غرب است

لوکاشنکو: جنگنده‌های بلاروسی آماده حمل سلاح اتمی هستند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهور بلاروس امروز (جمعه) از آمادگی جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور برای حمل تسلیحات اتمی خبر داد.

لوکاشنکو طی گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران گفت: «آنها (غرب) باید درک کنند که هیچ بالگردی و هیچ جنگنده‌ای، اگر وارد تشدید تنش شوند، آنها را نجات نخواهد داد. یک بار به پوتین در سن‌پترزبورگ گفتیم که هواپیماهای سوخو-۲۴ بلاروس را نیز تبدیل خواهیم کرد تا آنها بتوانند سلاح‌های هسته‌ای حمل کنند. همه چیز آماده است!»

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی با بیان اینکه بلاروس اقدامات غرب در مرزهای این کشور را زیر نظر دارد، گفت که مینسک آماده پاسخگویی مناسب به تهدیدات غرب است.

رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد: «من به آنها (غرب) هشدار دادم؛ خدای ناکرده تحریکات جدی علیه بلاروس انجام شود، ما اهداف مشخصی داریم».

لوکاشنکو همچنین افزود: «باید صادقانه بگویم که در حال حاضر آنها (ارتش کشورهای غربی) اوضاع را در مرز تشدید نمی‌کنند. هر چه باشد، همه در لهستان دیوانه نیستند؛ اگر دودا (رئیس جمهور لهستان) مغز خود را حرکت داد، نمی‌توان گفت ارتش هم اینطور نیست».

پیش از این، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در دیدار با لوکاشنکو گفته بود که سامانه‌های موشکی اسکندر با قابلیت حمل کلاهک اتمی را در اختیار مینسک قرار می‌دهد تا با غرب مقابله کند.

رئیس جمهور بلاروس نیز با اشاره به حمله موشکی ناموفق اوکراین به خاک کشورش، نبرد بعدی در مبارزه برای تقسیم مجدد جهان را در آسیای مرکزی پیش‌بینی کرد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر