کد خبر: 138218
A

زلنسکی: اوضاع «نیروگاه زاپوروژیا» خطرناک است!

در پی بمباران نیروهای اوکراینی، چهار راکت به نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا برخورد کرده است. رییس جمهور اوکراین اعلام کرد: عقب‌نشینی نیروهای روسی از زاپوروژیا برای دور کردن خطر بمباران این نیروگاه یا خطوط برق بسیار مهم است

زلنسکی: اوضاع «نیروگاه زاپوروژیا» خطرناک است!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین شامگاه جمعه هشدار داد که اوضاع در نیروگاه اتمی زاپوروژیا همچنان بسیار خطرناک است.

وی در ادامه تاکید کرد که باید هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هر چه سریعتر به این نیروگاه برسند.

زلنسکی افزود: «عقب نشینی نیروهای روسی از زاپوروژیا برای دور کردن خطر بمباران این نیروگاه یا خطوط برق بسیار مهم است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که خبرگزاری ریانووستی روز جمعه گزارش داد که در پی بمباران نیروهای اوکراینی، چهار راکت به منطقه رادیوایزوتوپ های نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا برخورد کرده است.

همچنین  یک مقام منصوب از سوی مسکو در منطقه «زاپروژیا» اوکراین جمعه (۲۶ اوت) گفت که نیروهای اوکراینی آخرین خط نیرو را که این نیروگاه تحت کنترل روسیه را به اوکراین متصل می‌کند، قطع کرده‌اند.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از «ولادیمیر روگوف» یکی از اعضای اداره محلی تحت حمایت روسیه نوشت که این نیروگاه در حال حاضر برق اوکراین را تامین نمی‌کند.

روز پنجشنبه شرکت دولتی انرژی هسته‌ای اوکراین اعلام کرد که شش رآکتور نیروگاه زاپروژیا از شبکه ملی برق این کشور قطع شده و ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گلوله‌باران روسیه را مقصر این مسئله خواند.

«ولودیمیر زلسنکی» رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد جهان به سختی از یک «فاجعه تشعشعی» جلوگیری کرد زیرا برق نیروگاه برای ساعت‌ها به دلیل گلوله‌باران در منطقه قطع شد و باعث آتش‌سوزی در چاله‌های خاکستر یک نیروگاه زغال سنگ در نزدیکی آن شد که مجموعه راکتور را از شبکه برق اوکراین قطع کرد.

بر اساس گزارش فارس پس از قطع شدن رآکتورها، ایالات متحده روسیه را متهم کرده که نیروگاه اتمی زاپروژیا را به عنوان بخشی از «راهبرد ایجاد بحران انرژی در اروپا» به «منطقه جنگی فعال» تبدیل کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر