کد خبر: 138708
A

شمارش معکوس اعتراضات در انگلیس/ بحران انرژی در اروپا کار دست پلیس اسکاتلندیارد داد

جنگ اوکراین هزینه های انرژی در کشورهای اروپایی را بالا برده است. در پی فرارسیدن زمستان سخت و تشدید فشارهای اقتصادی، اعتصاب‌های کارگران به دستمزد در سراسر انگلیس، نیروهای پلیس را دچار مشکل کرده است.

شمارش معکوس اعتراضات در انگلیس/ بحران انرژی در اروپا کار دست پلیس اسکاتلندیارد  داد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ فرماندهان نیروهای پلیس انگلیس به علت نگرانی از اوج گیری جرم و جنایت و ناآرامی شهری در پی فرارسیدن زمستان سخت و تشدید فشارهای اقتصادی، برنامه های اضطراری برای اجرای قانون و نظم فراهم کرده اند.

پلیس همزمان با برنامه ریزی برای رویارویی با پیامدهایی احتمالی فروغلطیدن میلیون ها خانوار به باتلاق دشواری های مالی، آماده پیوستن شمار بیشتری از کودکان به دارودسته های قاچاق و توزیع مواد مخدر می‌شود.

نیروهای پلیس افزون بر آماده شدن برای افزایش جرم و جنایت و از بین رفتن نظم همگانی، حتی فساد در داخل این نیروها به علت آسیب پذیری مالی بیشتر برخی کارکنان به ویژه افراد دارای بدهی های چشمگیر یا دشورای های مالی هستند را در زمستان پیش بینی کرده و پیشنهادهای اضطراری برای رویارویی با بحران هزینه های زندگی فراهم کرده‌اند.

نامه برنامه ریزی راهبردی فرماندهان پلیس انگلیس که در تابستان طراحی و به تازگی در رسانه ها منتشر شده، نشانگر نگرانی های فزاینده از افزایش انواع به خصوصی از جرائم مانند ربودن کالا از فروشگاه ها، دزدی خودرو، کلاهبرداری و باجگیری اینترنتی و جرائم وابسته به سوء استفاده از آسیب پذیری مالی ناشی از دشواری های اقتصادی و بی‌ثباتی مالی است.

بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار در بریتانیا قصد دارند با تحریم شرکت های انرژی در ماه های آینده و با اجرا گذاشته شدن افزایش ۸۰ درصدی قیمت ها،  از پرداخت بهای قبض هایشان خودداری کنند.

یک افسر پلیس به تایمز گفته که شهروندان بیچاره ممکن است برای زنده ماندن به سرقت کالاهای اساسی روی آورند.

در این گزارش همچنین هشدار داده شده که خطر پیچیده تر و غیرقابل پیش بینی تر شدن ناآرامی های گسترده تر احتمالی در واکنش به طولانی و دردناک شدن فشارهای اقتصادی وجود دارد.

به گزارش تارنمای دیلی میل؛ هم زمان با ۲ رقمی شدن نرخ تورم در انگلیس و اعتصاب‌ اصناف بر سر افزایش دستمزد در این کشور، ۱۱۵ هزار نفر از کارکنان بزرگ‌ترین شرکت پستی انگلیس امروز برای چندمین بار دست از کار کشیده و به خیابان‌ها آمدند.

 قرار است اعتصاب کارکنان شرکت پست سلطنتی انگلیس (رویال میل) که به گفته اتحادیه کارگران ارتباطات (CWU) بزرگترین اعتصاب از سال ۲۰۰۹ میلادی است هفته آینده نیز در روزهای ۸ و ۹ سپتامبر (۱۷ و ۱۸ شهریور) ادامه پیدا کند. ‌هفته گذشته نیز بیش از ۱۱۵ هزار کارگر شرکت پست «رویال مِیل» دست به اعتصابی چهار روزه زده بودند.

در روزهای گذشته نیز در اعتراض به دستمزدها رانندگان اتوبوس‌ در بخش‌هایی از غرب لندن به مدت ۴۸ ساعت اعتصاب کردند که ۶۳ مسیر اتوبوس در لندن و همچنین بخش‌هایی از منطقه ساری را تحت تأثیر قرار داد. دوره نخست اعتصاب پاکبان‌های اسکاتلند نیز به تازگی به پایان رسیده که بر اثر آن خیابان‌های اسکاتلند را  زباله و بوی ناخوشایند آن فراگرفت.

اعتصاب‌های کارگران به دستمزد در سراسر انگلیس در پی تورم فزاینده در این کشور و بحران اقتصادی ناشی از آن، شکل گرفته‌ است. گفته می‌شود کارکنان دیگر بخش‌های صنایع انگلیس شامل کارکنان بندرها و فرودگاه‌ها همچنین وکیلان، آموزگاران، پرستاران و آتش نشانان نیز در سال جاری قصد اعتصاب یا اقدام صنفی دارند.

وضعیت بحرانی اقتصاد در انگلیس به حدی است که بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس به تازگی درباره نرخ بالای تورم و رشد سریع هزینه‌های زندگی و بهای انرژی در این کشور گفت: ماه‌های آتی شرایط سخت و شاید بسیار دشوار خواهد بود. قبوض انرژی «اشک در می آورد».

به گزارش شبکه خبری انگلیسی بی بی سی هزینه‌های بالای زندگی ناشی از افزایش قیمت انرژی در انگلیس صاحبان کسب و کار را مجبور به بستن درها و تعطیلی مغازه های خود کرده است.

جنگ اوکراین هزینه های انرژی در کشورهای اروپایی را بالا برده و باعث شده این کشورها تدابیری را برای مصرف بهتر منابع انرژی اتخاذ کنند. با این حال فشار فزاینده در بخش انرژی و افزایش قیمت آن صنایع در این کشورها را تحت تاثیر قرار داده و اقتصاد آن را با احتمال رکود مواجه کرده است.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر