کد خبر: 139127
A

لاپید : اطلاعات جدیدی درباره فعالیت هسته‌ای ایران به اروپا دادیم/ کمپین اسرائیل علیه احیای برجام موفق شده است

یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم اسرائیل در اظهاراتی مدعی شد که این رژیم اطلاعات جدیدی درخصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران در تعدادی از سایت های غنی سازی اورانیوم به کشورهای اروپایی داده است.

لاپید : اطلاعات جدیدی درباره فعالیت هسته‌ای ایران به اروپا دادیم/ کمپین اسرائیل علیه احیای برجام موفق شده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم اسرائیل در اظهاراتی مدعی شد که این رژیم اطلاعات جدیدی درخصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران در تعدادی از سایت های غنی سازی اورانیوم به کشورهای اروپایی داده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ الجزیره نوشت، وی گفت که اسرائیل کمپینی سیاسی برای توقف توافق هسته‌ای و مقابله با رفع تحریم های ایران در پیش گرفته است.

لاپید مدعی شد: دلایلی داریم که نشان می‌دهد تلاش‌های ما موفق بوده است.

وی پیش از این با اشاره به گفت‌وگوی اخیر خود با رئیس‌جمهور آمریکا گفت: همانطور که با رئیس‌جمهور بایدن توافق کردیم، آزادی عمل کاملی برای ممانعت از احتمال بدل شدن ایران به یک تهدید هسته‌ای، خواهیم داشت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: هنوز زود است که بگوییم آیا در متوقف کردن توافق هسته‌ای موفق بوده‌ایم یا نه اما اسرائیل برای هر تهدید یا سناریویی آماده است.

فرانسه، آلمان و انگلیس(تروئیکای اروپا)روز گذشته(شنبه) در بیانیه‌ای از خواسته ایران در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای مبنی بر این که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحقیقاتش درباره ذرات اورانیوم یافت‌شده در سه سایت هسته‌ای را به پایان برساند، ابراز نارضایتی کرده و مدعی شدند، این خواسته مذاکرات را به خطر می‌اندازد.

تروئیکای اروپایی در این بیانیه آورده‌اند: این خواسته آخر، تردیدهایی جدی درباره مقاصد و تعهدات ایران نسبت به نتیجه‌ موفقیت‌آمیز برجام ایجاد می‌کند. موضع ایران با تعهدات قانونی الزام‌آور ایران مغایرت دارد و چشم‌انداز احیای برجام را به خطر می‌اندازد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر