کد خبر: 139139
A

موج جدید حملات اوکراین به نیروهای روسیه/ روس‌ها در مرزهای خود اعلام آماده‌باش کردند

در ادامه حملات نیروهای اوکراینی به مواضع روس‌ها، سرویس‌های اطلاعاتی ارتش بریتانیا اعلام کردند که ضد حمله اوکراینی‌ها احتمالاً روس‌ها را از نظر تاکتیکی غافلگیر کرده است.

موج جدید حملات اوکراین به نیروهای روسیه/ روس‌ها در مرزهای خود اعلام آماده‌باش کردند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ اوکراین از پیروزی نیروهای این کشور در جبهه‌های جنگ خبر داده است. ارتش اوکراین شهرهای مهم استراتژیک بالاکلیا و کوپیانسک را از اشغال سربازان روس خارج کرد. ارتش روسیه از ضدحمله اوکراینی‌ها غافلگیر شده است.

ارتش روسیه با عقب‌نشینی از شمال شرقی اوکراین، یکی از سخت‌ترین شکست‌های خود را از زمان حمله به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تجربه کرده است.

عقب‌نشینی روسیه از شهر ایزیوم خارکیف نیز یکی دیگر از سخت‌ترین شکست‌های ارتش روسیه بعد از عقب‌نشینی سربازان روس از حومه کی‌یف به شمار می‌آید. ایزیوم به عنوان پایگاه اصلی تدارکاتی ارتش روسیه استفاده می‌شد و از دست دادن آن تحولی مهم در جنگ شش‌ماهه روسیه و اوکراین تلقی می‌شود

روسیه خروج نیروهای خود را از شهرهای بالاکلیا و ایزیوم را تائید کرد. وزارت دفاع روسیه در این رابطه ولی از "گروه‌بندی و آرایش" مجدد نیروهای خود صحبت کرده است.

هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین گفته است نیروهای این کشور کنترل کامل شهر بالاکلیا در شرق این کشور و شهر استراتژیک کوپیانسک در نزدیکی خارکیف را به دست آورده‌اند.

نیروهای اوکراینی تصاویری را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند که در آن نوشته شده "کوپیانسک همیشه اوکراینی بوده و خواهد بود."

فرار روس‌ها از مناطق جنگی

ویتالی گانچف، مقام ارشد منصوب شده روسیه در منطقه خارکیف عصر روز جمعه ۹ سپتامبر از ساکنان شهرهای درگیر خواست فرار کنند. او گفت: «در شرایط فعلی، من به سادگی نمی‌توانم اجازه بدهم غیرنظامیان بمیرند، بنابراین اکیدا توصیه می‌کنم که منطقه جنگی را ترک کنید.»

گانچف افزود روستاهایی که اکنون توسط واحدهای مسلح اوکراین گلوله باران می‌شوند، به زودی "آزاد" خواهند شد اما تا آن زمان، مهم‌ترین چیز حفظ جان و سلامت مردم است.

سرویس‌های مرزی روسیه برای پناهجویان منطقه خارکیف در آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

سرویس‌های اطلاعاتی ارتش بریتانیا اعلام کردند که ضد حمله اوکراینی‌ها احتمالاً روس‌ها را از نظر تاکتیکی غافلگیر کرده است. 

مؤسسه مطالعه جنگ (ISW) مستقر در آمریکا نیز در مورد دستاوردهای جدید ارتش اوکراین گزارش داده است که نیروهای این کشور حدود دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع را در ضد حمله اخیر خود فتح کردند. این موسسه درباره علت شکست روس‌ها گفته است که سربازان روس بد سازماندهی شده و از پیش‌روی سریع اوکراین غافلگیر شدند.

منبع: انتخاب

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر