کد خبر: 139214
A

جمعی از سیاستمداران روس خواستار برکناری پوتین شدند

نمایندگان شورای شهر مسکو در نامه‌ای جداگانه از پوتین خواسته‌اند که از مقام خود استعفاء کند. آنان گفته اند که ادبیات پوتین و زیردستانش آکنده از نامدارایی و خصومت است و روسیه را از نو وارد دورۀ جنگ سرد کرده است. آنان گفته‌اند که از نو روسیه مانع نگرانی و تنفر دیگران شده است.

جمعی از سیاستمداران روس خواستار برکناری پوتین شدند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ شورای نمایندگان یکی از محلات سن-پترزبورگ با ارسال نامه‌ای رسمی به دوما، مجلس نمایندگان روسیه، خواستار برکناری پوتین شده و نوشته اند که نبردهای جاری در اوکراین به زیان امنیت روسیه و شهروندان آن و همچنین اقتصاد این کشور است به ویژه این که حملۀ نظامی به اوکراین مانع از پیشروی ناتو به سمت مرزهای روسیه نشده است. به گفتۀ نویسندگان نامه بند ٩٣ قانون اساسی روسیه شامل اعمال رئیس جمهوری این کشور می‌شود و مطابق آن می توان پوتین را به اتهام خیانت برکنار کرد. نویسندۀ این فراخوان، دیمیتری پالیوگا، گفته است که ولادیمیر پوتین مسئول مرگ شهروندان سالم روسیه، سقوط اقتصاد ملی، فرار مغزها از کشور و توسعۀ نفوذ ناتو به سمت شرق بوده است.

نمایندگان شورای شهر مسکو نیز در نامه‌ای جداگانه از پوتین خواسته‌اند که از مقام خود استعفاء کند. آنان گفته اند که ادبیات پوتین و زیردستانش آکنده از نامدارایی و خصومت است و روسیه را از نو وارد دورۀ جنگ سرد کرده است. آنان گفته‌اند که از نو روسیه مانع نگرانی و تنفر دیگران شده است. روسیه دورۀ پوتین به گفتۀ نمایندگان شورای یکی از محلات مسکو، از نو به تهدید جهان و به کارگیری سلاح اتمی روی آورده است. آنان در پایان نامۀ خود خطاب به ولادیمیر پوتین نوشته اند : از شما می خواهیم از مقام خود استعفاء کنید زیرا، عقاید و الگوی شما برای ادارۀ کشور کهنه شده اند و مانع رشد روسیه و ظرفیت‌های آن هستند.

میکائیل لوبانوف، مخالف چپگرای رژیم پوتین، اقدام نمایندگان مسکو و سن-پترزبورگ را شجاعانه خوانده و افزوده است که امروز میلیون‌ها نفر در روسیه از اوضاع جاری کشور ناراضی هستند، اما به دلیل ترس از قدرت از بیان نارضایتی خود پرهیز می‌کنند. نارضایتی‌ها حتی تا محافل ملی‌گرایان به ویژه بعد از شکست ارتش روسیه در منطقۀ خارکیف، گسترش یافته است.  

منبع: خبرگزاری فرانسه

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر