کد خبر: 139338
A

آتش جنگ در قفقاز دوباره شعله‌ور شد

منابع رسانه‌ای می‌گویند نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان علی‌رغم آتش بس اعلام شده دوباره از ساعاتی قبل با یکدیگر درگیر شده‌اند.

آتش جنگ در قفقاز دوباره شعله‌ور شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ در شرایطی که رایزنی‌ها برای پایان دادن به درگیری‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان شدت یافته است، حملات مرزی بین دو طرف دوباره خبرساز شده است.

منابع رسانه‌ای روز چهارشنبه (امروز) از آغاز دوباره درگیری‌ها بین نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که نیروهای جمهوری آذربایجان صبح امروز با حملات خمپاره‌ای و توپخانه، مواضع نیروهای مرزی ارمنستان را هدف قرار داده‌اند.

این وزارتخانه با اتهام زنی به جمهوری آذربایجان درباره آغاز دوباره حملات علیه ارمنستان اعلام کرد: «وضعیت در مرز ارمنستان-(جمهوری) آذربایجان همچنان متشنج است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اما اعلام کرد که نیروهای نظامی ارمنستان با حملات خمپاره‌ای و توپخانه‌ای مواضع مرزی نیروهای جمهوری آذربایجان را هدف قرار دادند.

این وزارتخانه افزود: «به مواضع ما همین حالا به صورت دوره‌ای  شلیک می‌شود. واحدهای (نظامی) ما دارند (به این حملات) پاسخ‌های ضروری می‌دهند».

روایت ایروان و باکو درباره حملات امروز نیروهای نظامی ارمنستان و جمهوری آذربایجان در شرایطی مطرح شده که خبرگزاری رویترز در گزارش خود نوشته که «قادر به تایید روایت‌های هیچ کدام از دو طرف نیست».

از سرگیری دوباره درگیری‌ها در مرز ارمنستان و جمهویر آذربایجان در شرایطی انجام شده که به دنبال درگیری‌های شدید شامگاه دوشنبه، نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد ۴۹ سرباز این کشور کشته شدند و جمهوری آذربایجان هم از کشته شدن ۵۰ نیروی این کشور خبر داد.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر