کد خبر: 139340
A

اولیانوف: هیچ قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حکام صادر نشده است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با انتشار یک توئیت نوشت: در نشست جاری شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایان یافت. هیچ قطعنامه یا تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشد.

اولیانوف: هیچ قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حکام صادر نشده است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توئیتی نوشت: بحث بر سر راستی‌آزمایی و نظارت در ایران در نشست جاری شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایان یافت. هیچ قطعنامه یا تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشد. فقط تبادل دیدگاه صورت گرفت.

اولیانوف همچنین در بیانیه‌ای که شامگاه روز سه شنبه در خصوص ایران ایراد کرد، قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خرداد ماه گذشته (ماه ژوئن) را نسنجیده خواند و گفت این اقدام روند مذاکرات وین و راستی‌آزمایی برجام را پیچیده کرده است.

اولیانوف در مبحث مربوط به بررسی گزارش مدیرکل آژانس درباره راستی آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اظهار کرد: ما به وضوح به یاد داریم که به همکاران غربی خود در مورد عواقب اقدامات عجولانه آن‌ها هشدار دادیم و خواستیم که از این طرح صرف نظر کنند.

او افزود: تصمیم ایران برای حذف دوربین‌ها و تجهیزات نظارتی آژانس، واکنش مستقیم به قطعنامه بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر