کد خبر: 139413
A

صباح زنگنه: ممکن است امضاء کردن برجام دیگر فایده ای نداشته باشد

نماینده پیشین مجلس در ادامه به احتمال صدور قطعنامه ضد ایرانی دیگری از سوی شورای حکام اشاره کرد و گفت: تا وقتی که موضوع صدور قطعنامه در شورای حکام به اقناع و اجماع کافی نرسیده باشد، صدور قطعنامه در سایه ابهام باقی خواهد ماند».

صباح زنگنه: ممکن است امضاء کردن برجام دیگر فایده ای نداشته باشد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ صباح زنگنه، نماینده پیشین مجلس و کارشناس بین‌الملل رویکرد گروسی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تا حدی تحت تاثیر فشارهای رژیم صهیونیستی و کارشکنی‌هایش در مسیر احیای برجام می‌داند. او به نامه نیوز گفت: «به نظر می‌رسد که آمریکا نتوانسته بعد از آن رفت و آمدهای مکرر مسوولان رژیم صهیونیستی به این کشور، خود را از فشارهای این رژیم رها کند. ضمن اینکه برخی سخنان یا تهدیدات منفی سناتورهای آمریکایی نیز دست دولتمردان آمریکا را لرزانده و سبب شده که نتوانند با سرعت و به صورت واضح و قوی تصمیم‌گیری کنند».

وی معتقد است، «مادامی که به همه شرایط و ابعاد احیای برجام پرداخته نشده و پاسخ داده نشود، امضا کردن برجام فایده‌ای ندارد زیرا ممکن است که دوباره سر خانه اول برگردیم و بررسی و رایزنی مجدد پیشنهادات در دستور کار قرار بگیرد».

صباح زنگنه درباره اینکه تاخیر در امضای توافق و احیای برجام به زیان ایران است یا سود ایران؟ نیز گفت: «باید دید که این تاخیر‌ها تا چه میزان حاشیه‌ساز و خطرناک می‌شود».

این نماینده پیشین مجلس در ادامه به احتمال صدور قطعنامه ضد ایرانی دیگری از سوی شورای حکام اشاره کرد و گفت: «صدور یک قطعنامه دیگر علیه ایران از لحاظ فنی جای تامل دارد. البته باید درنظر داشت که  تصمیم‌گیری‌های آژانس دارای روند، دستورالعمل و راه و روش‌های ویژه‌ای است لذا تا  وقتی که موضوع صدور قطعنامه در شورای حکام به اقناع و اجماع کافی نرسیده باشد، صدور قطعنامه در سایه ابهام باقی خواهد ماند».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر