کد خبر: 139592
A

انتقاد شدید جاستین ترودو از رفتار نظامیان روسیه

نخست‌وزیر کانادا ضمن انتقاد شدید از رفتار ارتش روسیه در بخش‌هایی از اوکراین گفته روس‌ها در منطقه بوچا اوکراین جنایت انجام داده‌‌اند.

انتقاد شدید جاستین ترودو از رفتار نظامیان روسیه

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ جاستین ترودو نخست وزیر کانادا با حضور در شهر لندن برای حضور در مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت به خبرنگاران گفت: با لیز تراس نخست وزیر انگلیس دیدار کرده و تهاجم روسیه به اوکراین در راس محوهای گفت و گو با او  بوده است.

وی  ادامه افزود: بدیهی است که انگلیس و کانادا دو کشور قوی در حمایت از اوکراین و مقابله با اقدامات غیرقانونی روسیه هستند.

نخست وزیر کانادا خاطر نشان کرد: این اقدامات به طور فزاینده شامل جنایات جنگی و کاملا غیرقابل قبول است چه آنچه را که اوکراینی ها در بوچا و یا گورهای دسته جمعی در دیگر مناطق آزاد شده یافته اند.

سخنان ترودو در حالی عنوان می شود که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پنجشنبه گذشته مدعی شد، یک گور دسته جمعی در نزدیکی شهر بازپس گرفته شده ایزیوم در منطقه خارکیف کشف شده است.

اولگ کوتنکو یکی از مقامات وزارت خارجه اوکراین که وظیفه ادغام مجدد سرزمین‌های اشغالی را بر عهده دارد، گفت: فیلم‌هایی که سربازان روسی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند نشان می‌دهد که احتمالاً بیش از ۱۷ جسد در قبر وجود داشته باشد.

نیروهای روسیه هفته گذشته ایزیوم و سایر بخش‌های منطقه خارکیف را در ضد حمله اوکراینی‌ها ترک کردند.

منبع: ایرنا
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر