کد خبر: 139740
A

واکنش زلنسکی به برگزاری همه‌پرسی در چند شهر اوکراین

رئیس‌جمهور اوکراین با انتقاد از تلاش جدایی‌طلبان برای برگزاری همه‌پرسی گفت: وظیفه ما این است که به اتفاقاتی که در برخی مناطق رخ می‌دهد توجه کنیم نه اینکه به اطلاعیه‌ها گوش فرا دهیم.

واکنش زلنسکی به برگزاری همه‌پرسی در چند شهر اوکراین

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با اشاره به تعیین زمان برای برگزاری همه‌پرسی در جمهوری‌های دونتسک، لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون، مدعی شد که موضع کی‌یف همچنان دست‌نخورده باقی خواهد ماند.

زلنسکی در پیامی ویدئویی اظهار داشت: به‌رغم صداها و اعلامیه‌هایی که از گوشه و کنار به گوش می‌رسد، مواضع ما تغییر نمی‌کند و شرکای ما کاملاً در این مسیر از ما حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: مواضع ما کاملاً تعریف و شناخته‌شده هستند و این همان چیزی است که باید روی آن تمرکز کنیم. وظیفه ما این است که به اتفاقاتی که در برخی مناطق رخ می‌دهد توجه کنیم نه اینکه به اطلاعیه‌ها گوش فرا دهیم.

رئیس جمهور اوکراین در ادامه بار دیگر خواستار حمایت بیشتر از نیروهای مسلح، سرویس اطلاعاتی، نیروهای عملیات ویژه، سرویس امنیت، گارد ملی، پلیس و گارد مرزی اوکراین شد.

دنیس میروشنیچنکو سخنگوی شورای جمهوری خلق لوهانسک دیروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که همه‌پرسی برای پیوستن این جمهوری به روسیه ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (اول تا پنجم مهر) برگزار خواهد شد. در ادامه، دنیس پوشیلین، رئیس جمهوری خلق دونتسک نیز اعلام کرد که رفراندوم در این جمهوری نیز در زمان مشابه برگزار می‌شود.

همچنین بر اساس اعلام مناطق خرسون و زاپروژیا، همه‌پرسی در این مناطق نیز در روزهای مذکور انجام می‌شود.

منبع: مهر
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر