کد خبر: 139860
A

کاخ سفید: تا رسیدن به توافق با ایران در موضوع هسته‌ای فاصله زیادی داریم

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد تا رسیدن به توافق با ایران در موضوع هسته‌ای و مذاکرات وین فاصله زیادی دارند.

کاخ سفید: تا رسیدن به توافق با ایران در موضوع هسته‌ای فاصله زیادی داریم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید عصر پنجشنبه مدعی شد: «تا رسیدن به توافق با ایران در موضوع هسته‌ای [و مذاکرات وین] فاصله زیادی داریم».

کربی در مصاحبه با شبکه «الجزیره»، با تکرار اتهام‌زنی‌های بی‌اساس درباره ارسال هواپیماهای بدون سرنشین و پهپاد توسط ایران به روسیه، ادعا کرد: «توسل پوتین به پهپادهای ایرانی نشان دهنده استیصال او در جنگ با اوکراین است».

وی در ادامه به موضوع جنگ اوکراین پرداخته و گفت: «ما تضمین خواهیم کرد که اوکراین هر چیز لازم برای دفاع از خاک و حاکمیت خود را داشته باشد. رئیس جمهور پوتین اکنون در نتیجه جنگ خود با اوکراین منزوی شده است».

این مقام کاخ سفید ادامه داد: «ما مشروعیت همه‌پرسی‌هایی را که در خاک اوکراین برگزار می شود به رسمیت نمی‌شناسیم. همه‌پرسی بدنام در خاک اوکراین به وضوح نشان می‌دهد که پوتین در جنگ مستأصل شده است».

طبق این گزارش، کربی با بیان اینکه آمریکا تلاش می‌کند تا اوکراین به جنگ با روسیه ادامه دهد، مدعی شد: «روسیه اکنون از موضع ضعف عمل می‌کند زیرا در میدان نبرد چیزهای زیادی از دست داده است. جنگ روسیه علیه اوکراین باید اکنون متوقف شود و ما به حمایت از کی‌یف ادامه می‌دهیم».

روز گذشته نیز «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن تکرار ادعای ممکن بودن بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران، اما تهدید کرد که به فشار بر تهران درخصوص فعالیت‌های منطقه‌ای ادامه می‌دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر