کد خبر: 140056
A

اتریش: پنجره فرصت برای احیای برجام تقریبا بسته شده/ ایران عامل به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای است

الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش مدعی شد که پنجره فرصت برای حصول توافق اجرای کامل برجام تقریبا بسته شده است. وی، ایران را عامل تعلل رسیدن به مرحله پایان مذاکرات معرفی کرد.

 اتریش: پنجره فرصت برای احیای برجام تقریبا بسته شده/ ایران عامل به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ الکساندر شالنبرگ روز دوشنبه در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: وین طی ماه گذشته میزبان مذاکرات هسته‌ای ایران بوده و ما از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر اتحادیه اروپا برای قادرساختن تمام طرف‌ها در راستای مشارکت کامل در اجرای تعهدات برجام قدردانی می‌کنیم.

وی برجام را برای جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در منطقه و آنچه "پیامدهای فاجعه‌بار در ثبات و امنیت جهانی نامید" حیاتی توصیف کرد و از اینکه هنوز مذاکرات در وین هنوز به نتیجه نرسیده، ابراز تاسف کرد.

وزیر امور خارجه اتریش بدون اشاره به نقش ایالات متحده آمریکا در نابودی برجام و تداوم نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در این رابطه ادعا کرد:‌پنجره فرصت (برای دست‌یابی به توافق) تقریبا بسته شده است. هم زمان ذخایر اورانیوم غنی شده ایران افزایش یافته است که هیچ توجیه غیرنظامی ندارد. 

وی همچنین از ایران خواست که در خصوص ادعاهای سیاسی پادمانی به طور کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری و اطلاعات مورد نیاز را ارائه کند.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر