کد خبر: 140834
A
پس لرزهای انهدام پل استراتژیک کریمه

فرمانده نیروهای روسیه در اوکراین برکنار شد/ ساروویکین فرمانده سابق نیروهای روس در جبهه سوریه به اوکراین منتقل شد

در پی عقب‌نشینی نیروهای نظامی روسیه به دلیل ضدحملات نیروهای اوکراینی، وزارت دفاع روسیه فرمانده نظامیان در جنگ اوکراین را تغییر داد. وزارت دفاع روسیه روز شنبه ۱۶ مهرماه اعلام کرد که سرگئی سوروویکین، فرمانده نیروهای هوافضای کشور را به عنوان فرمانده نظامی در جنگ با اوکراین تعیین کرده است. این سومین تغییر فرماندهان رده‌بالای نظامی روسیه طی یک هفته است.

فرمانده نیروهای روسیه در اوکراین برکنار شد/ ساروویکین فرمانده سابق نیروهای روس در جبهه سوریه به اوکراین منتقل شد

 به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از خبرگزاری تاس؛ ژنرال ایگور کوناشکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که سرگئی شویگو وزیر دفاع این کشور، ژنرال نیروی زمینی ساروویکین را به سمت فرمانده کل نیروهای نظامی این کشور در اوکراین گمارده است.

سارویکین پیش از این فرمانده منطقه نظامی شرق ارتش روسیه و فرمانده این نیروها در سوریه بوده است.

انتصاب فرمانده نیروهای روسیه در اوکراین در روزی انجام می شود که انفجار یک کامیون در بخش بزرگراهی پل کریمه، نبرد میان روسیه و اوکراین را وارد مرحله جدیدی کرد.

در پی عقب‌نشینی نیروهای نظامی روسیه به دلیل ضدحملات نیروهای اوکراینی، وزارت دفاع روسیه فرمانده نظامیان در جنگ اوکراین را تغییر داد.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه ۱۶ مهرماه اعلام کرد که سرگئی سوروویکین، فرمانده نیروهای هوافضای کشور را به عنوان فرمانده نظامی در جنگ با اوکراین تعیین کرده است.

این سومین تغییر فرماندهان رده‌بالای نظامی روسیه طی یک هفته است از ابتدای سپتامبر سال جاری ضدحملات نیروهای اوکراینی به آزادسازی بخش‌های چشمگیری از مناطق اشغالی این کشور توسط ارتش روسیه منجر شده است.

حدود ساعت ۶ امروز یک کامیون باری در بخش بزرگراهی پل کریمه از سمت شبه جزیره «تامان» منفجر شد. این انفجار، آتش سوزی هفت مخزن سوخت قطاری که به سمت کریمه در حال حرکت بود را منجر شد. از این پل به عنوان تنها مسیر ارتباطی میان شبه جزیره کریمه و روسیه یاد می‌شود.

وزیر حمل و نقل روسیه به اسپوتنیک گفت که تردد از کریمه به روسیه از طریق مسیرهای آبی در حال انجام است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر