کد خبر: 141033
A

فرودگاه‌های آمریکا هدف حمله سایبری قرار گرفت/ پای روس‌ها در میان است؟

اخباری از آمریکا مخابره می‌شود که حاکی از آن است برخی وبسایت‌های مرتبط با سیستم حمل و نقل آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت.

فرودگاه‌های آمریکا هدف حمله سایبری قرار گرفت/ پای روس‌ها در میان است؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ هکرهایی که تصور می‌رود از روسیه بودند، حدود ۱۴ وب سایت فرودگاه‌های آمریکا را از کار انداختند.

لاگواردیا، اوهار و فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس در میان وب سایت‌هایی بودند که هدف حمله سایبری قرار گرفتند اما اکثر آنها قابل دسترس شده‌اند. یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد کنترل ترافیک هوایی، ارتباطات داخلی فرودگاه و سایر فعالیت‌های حساس در جریان این حمله سایبری مختل نشدند اما مسافران قادر به دسترسی به اطلاعات زمان انتظار برای بازرسی و اطلاعات دیگر نبودند. سخنگوی فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس تایید کرد سیستم‌های داخلی فرودگاه دچار مشکل نشدند و هیچ اختلال عملیاتی پیش نیامد.

سخنگوی سازمان متولی امور حمل و نقل آمریکا به ای بی سی نیوز گفت: روز دوشنبه حمله انکار سرویس اتفاق افتاد که به مدت ۱۵ دقیقه ادامه داشت و باعث به تاخیر افتادن متناوب دسترسی به وب‌سایت فرودگاه لاگواردیا شد. سیستم دفاع امنیت سایبری این سازمان، با شناسایی سریع این واقعه و رفع آن در مدت ۱۵ دقیقه، کارش را انجام داد و امکان هشدار فوری به مقامات فدرال را فراهم کرد.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، این واقعه سایبری که گفته می‌شود نتیجه حمله انکار سرویس یا داس است، به گروه هکری روسی "کیل‌نِت" (Killnet) نسبت داده شده که وابسته به دولت روسیه شناخته نشده است. تحلیلگران گفتند هیچ شواهدی از این که دولت روسیه در این حادثه دست داشته، مشاهده نشده است.

این گروه در تلگرام، فهرستی از فرودگاه‌های آمریکا را منتشر کرده و از هکرها خواسته بود در حمله داس علیه آنها شرکت کنند. حمله سایبری به فرودگاه‌های آمریکا در ادامه سلسله حملات سایبری هفته گذشته انجام شد که توسط این گروه سازمان‌دهی شده بود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر