کد خبر: 141118
A

اشپیگل: آلمان اولین سامانه دفاعی «آیرز» را به کی یف تحویل داد

رسانه آلمانی اشپیگل امروز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد: برلین نخستین سامانه پدافند هوایی «آیرز» (Iris-T) را به کی‌ یف تحویل داد.

اشپیگل: آلمان اولین سامانه دفاعی «آیرز» را به کی یف تحویل داد

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه آلمانی اشپیگل امروز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد: برلین نخستین سامانه پدافند هوایی «آیرز» (Iris-T) را به کی‌ یف تحویل داد.

بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز، مجله اشپیگل در گزارش امروز خود در این خصوص اعلام کرد که کی یف یک سامانه دفاع هوایی IRIS-T از آلمان را تحویل گرفته است.

رویترز در این خصوص اعلام کرد که این خبرگزاری با وزارت دفاع آلمان تماس گرفت؛ اما این نهاد گزارش مذکور را تأئید نکرد.

در همین ارتباط، اوکراینی‌ها دیروزو امروز با یک حمله هوایی تلافی جویانه از طرف روسیه روبرو شدند. در پی این حمله، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از کشورهای گروه ۷ درخواست تجهیزات نظامی برای مقابله با حملات هوایی کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که دستور این حملات را در انتقام انفجار پل ارتباطی شبه جزیره کریمه به روسیه صادر کرده است.

رهبران گروه ۷ امروز (۱۱ اکتبر) درباره اوکراین گفتگو کرده و در بیانیه صادره پایانی خود به روال معمول بر ادامه حمایت های مالی و نظامی خود از کی یف تأکید کردند.

کاترین کالونا، وزیر امور خارجه فرانسه در این ارتباط، ساعاتی پیش به رادیو «فرانس اینتر» گفت که سران کشورهای گروه ۷ احتمالاً امروز به بلاروس هشدار خواهند داد. بلاروس اجازه داده است که از خاک این کشور به عنوان محل استقرار نیروهای روسیه در طول جنگ استفاده شود، اما تاکنون از اعزام نیرو برای جنگ خودداری کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر