کد خبر: 141273
A

دبیرکل ناتو: برای مقابله با پهپادهای ایران و روسیه به اوکراین سلاح‌های اخلالگر سیگنال پهپاد می دهیم

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو اعلام کرد، سلاح‌های اخلالگر سیگنال پهپاد (که به اوکراین داده می‌شود) به کی‌یف کمک می‌کند با پهپادهای ساخته روسیه و ایران مقابله کند.

دبیرکل ناتو: برای مقابله با پهپادهای ایران و روسیه به اوکراین سلاح‌های اخلالگر سیگنال پهپاد می دهیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بنابر گزارش  پایگاه اینترنتی ریپابلیک ورلد، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو اعلام کرد، سلاح‌های اخلالگر سیگنال پهپاد (که به اوکراین داده می‌شود) به کی‌یف کمک می‌کند با پهپادهای ساخته روسیه و ایران مقابله کند.

او اظهار کرد، شرکای این ائتلاف نظامی به اوکراین تسلیحات پیشرفته شامل توپخانه، سلاح‌های ضد هوایی و خودروهای زرهی داده‌اند.

او این سخنرانی را بعد از برگزاری نشست وزرای دفاع ناتو در شهر بروکسل ایراد کرد.

در حالی که اواسط این هفته چندین شهر اوکراین هدف موجی از حملات هوایی روسیه قرار گرفت، کی‌یف از متحدانش خواسته به آن سلاح‌های دفاع هوایی و تجهیزات نظامی بیشتری بدهند.

استولتنبرگ گفت، ناتو به حمایت از اوکراین "تا هر زمان که نیاز باشد" ادامه خواهد داد.

دبیر کل ناتو همچنین اعلام کرد، اسپانیا قرار است چهار سیستم دفاع هوایی "هاوک" خود را با هدف تقویت ظرفیت دفاع هوایی اوکراین در اختیار این کشور قرار دهد.

به گفته استولتنبرگ، ناتو همچنین قصد دارد در ادامه تحویل یک بسته جامع کمک های این ائتلاف نظامی به اوکراین، به این کشور سوخت، البسه زمستانی و کمک های پزشکی بدهد. به گفته دبیر کل ناتو، این ائتلاف نظامی قرار است به اوکراین برای گذار از تجهیزات نظامی دوران شوروی سابق به سمت تجهیزات مدرن ناتو کمک کند.

دبیر کل ناتو، ولادیمیر پوتین را به آنچه که "لفاظی هسته‌ای" خواند متهم کرده و آن را "غیرمسئولانه و خطرناک" دانست.

او هشدار داد استفاده از تسلیحات هسته‌ای "ماهیت جنگ" را تغییر خواهد داد و "عواقبی شدید" در پی خواهد داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر