کد خبر: 141401
A

طرح اسرائیل برای احداث کمپ آوارگان یهودی روسیه در آذربایجان

کابینه اسرائیل با تخصیص مبلغی بالغ بر ۲۵ میلیون دلار قصد دارد تا کمپی را برای اسکان آوارگان یهودی روس تبار که قصد مهاجرت به اسرائیل را دارند، احداث نماید. این آوارگان عمدتا یهودیان روسیه به شمار می‌روند که در پی جنگ این کشور با اوکراین قصد مهاجرت دارند.

طرح اسرائیل برای احداث کمپ آوارگان یهودی روسیه در آذربایجان

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اسرائیل با تخصیص مبلغی بالغ بر ۲۵ میلیون دلار قصد دارد تا کمپی را برای اسکان آوارگان یهودی روس تبار که قصد مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی را دارند، احداث نماید. این آوارگان عمدتا یهودیان روسیه به شمار می‌روند که در پی جنگ این کشور با اوکراین قصد مهاجرت به سرزمین اشغالی را دارند.

بنابر ادعای روزنامه جروزالم پست، کابینه این رژیم در ابتدای ماه جاری میلادی طرحی را به تصویب رساند تا مهاجرت یهودیان روسیه به سرزمین اشغالی را تسهیل نماید. موج اخیر مهاجرت یهودیان روسیه به فلسطین اشغالی پس از سال‌های فروپاشی شوروی سابق در دهه ۱۹۹۰، بزرگترین موج مهاجرت یهودیان روس تبار به سرزمین به شمار می‌رود.

کابینه رژیم صهیونیستی همچنین قصد دارد تا با اصلاح قانون موسوم به «قانون بازگشت» برای یهودیان، زمینه‌ای را فراهم آورد تا نسل چهارم بازماندگان یهودی روسیه نیز که قصد فرار از خدمت در ارتش روسیه و حضور در جبهه‌های جنگ با اوکراین را دارند، بتوانند به فلسطین اشغالی بگریزند.

براساس قانون به اصطلاح بازگشت به سرزمین اشغالی، تنها فردی که حداقل دارای یک جد یهودی باشد، می‌تواند آنچه که به صورت نامشروع تابعیت رژیم صهیونیستی ادعا می‌شود را به دست آورد. برآورد‌ها نشان می‌دهد که حداقل ۶۰۰ هزار یهودی ساکن در روسیه براساس این قانون قادر به مهاجرت به سرزمین اشغالی هستند.

آغاز فرایند اصلاح قانون بازگشت به سرزمین اشغالی توسط کابینه رژیم صهیونیستی در شرایطی است که براساس قوانین آپارتایدگونه این رژیم، فلسطینیان ساکن سرزمین اشغالی در سال ۱۹۴۸ از حق بازگشت به خانه‌های خود محروم مانده‌اند.

محرومیت فلسطینیان آواره از بازگشت به سرزمین خود در شرایطی است که یکی از تعهدات رژیم صهیونیستی در زمان تاسیس نامشروع خود در سال ۱۹۴۸ به سازمان ملل، تضمین حقوق کامل تمامی فلسطینیان آواره به منظور بازگشت به خانه و کاشانه شان بوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر