کد خبر: 141758
A

ترامپ برای ارائه پاره‌ای از توضیحات احضار شد

اخبار منتشر شده از آمریکا حاکی از آن است که کمیته منتخب مجلس نمایندگان که در مورد حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا تحقیق می‌کند قصد دارد ترامپ را احضار کند.

ترامپ برای ارائه پاره‌ای از توضیحات احضار شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ کمیته منتخب مجلس نمایندگان که در مورد حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا تحقیق می‌کند اعلام کرد، احضاریه‌ای را برای دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا ارسال کرده است.

این کمیته روز جمعه افزود، رسماً احضاریه‌ای را برای ترامپ ارسال کرده است زیرا او را به عنوان شخصیت محوری در طرح چند مرحله‌ای برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری که منجر به پیروزی رقیبش جو بایدن شده بود، معرفی می‌کند.

این کمیته به دنبال این است که با احضاریه، ترامپ را وادار کند تا برای استشهاد حاضر شده و اسناد و مدارک خود را ارائه کند. این هیات به ترامپ دستور می‌دهد تا اسناد خود را (در مورد حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا) تا ۴ نوامبر (۱۳ آبان) تحویل دهد و به‌صورت حضوری یا غیر حضوری (از طریق اینترنت) برای یک یا چند روز شهادت که از روز ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) آغاز می‌شود، حضور به هم رساند.

وکلای ترامپ بعدازظهر جمعه (۲۹ مهر) احضاریه کمیته ۲۶ ژانویه را اقدامی بی‌سابقه خوانده و گفتند آن را بررسی خواهند کرد.

در حالی که مشخص نیست ترامپ از این احضاریه تبعیت خواهد کرد یا نه، این اقدام راهی برای کمیته است تا روشن کند که آنها در راستای تحقیقات خود در مورد حمله ۶ ژانویه به کنگره، به طور مستقیم خواهان کسب اطلاعات از شخص ترامپ هستند.

البته ترامپ در صورت تمایل می‌تواند نفس این اقدام را از سوی کمیته ۶ ژانویه زیر سوال برده و موضوع صدور احضاریه را به دادگاه بکشاند و با آن مبارزه و احتمالاً یک نبرد بسیار مهم را راه‌اندازی کند که می‌تواند به بالاترین سطح قوه قضاییه آمریکا برسد. در این‌صورت حتی ممکن است شرکت در یک‌چنین چالش قانونی، فراتر از وظایف تعریف شده برای کمیته ۶ ژانویه مجلس نمایندگان باشد و در آن مرحله قافیه را به ترامپ ببازند.

پیش از انتشار این احضاریه، لیز چنی نماینده جمهوریخواه از وایومینگ و نایب رئیس کمیته ۶ ژانویه در مراسمی در هاروارد در هفته گذشته گفت که تصور می‌کند ترامپ به تعهدات قانونی خود عمل کرده و به احضاریه کمیته احترام خواهد گذاشت اما اگر این اتفاق نیفتد، ما بعد از آن گام‌هایی را که باید برداریم، برمی‌داریم ولی فعلاً نمی‌خواهم در خصوص این اما و اگرها صحبت کنم.

کمیته ۶ ژانویه برخلاف رویه خود در مورد احضاریه‌های صادره قبلی‌اش، روز جمعه (۲۹ مهر)، کل احضاریه‌ای را که برای ترامپ ارسال کرده، به همراه اسناد مورد درخواست را منتشر کرد.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر