کد خبر: 142265
A

وزیر خارجه انگلیس: از پهپاد‌های ایرانی برای اهداف غیرنظامی در تهاجم وحشیانه روسیه به اوکراین استفاده می‌شود

وزیر امور خارجه انگلیس که به دهلی‌نو سفر کرده است، ضمن تکرار ادعای بکارگیری پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین در اظهاراتی گفت باید از ورود این فناوری‌ها به دست کسانی که او «تروریست‌» نامید جلوگیری شود.

وزیر خارجه انگلیس: از پهپاد‌های ایرانی برای اهداف غیرنظامی در تهاجم وحشیانه روسیه به اوکراین استفاده می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جیمز کلورولی روز شنبه با ایراد سخنانی در جلسه ویژه کمیته مقابله با تروریسم سازمان ملل در دهلی‌نو که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد، ادعا کرد: در حال حاضر از پهپادها برای هدف قرار دادن زیرساخت های مهم ملی و اهداف غیرنظامی در تهاجم وحشیانه روسیه به اوکراین استفاده می شود [...] به همین دلیل است که ما سه فرمانده نظامی و یک شرکت ایرانی را که در تامین پهپادها فعال هستند تحریم کرده‌ایم.

وی با بیان این اظهاراتی «باید تلاش بیشتری را برای جلوگیری از ورود این فناوری‌ها به دست تروریست‌ها انجام دهیم» افزود: در سال ۲۰۱۹، دولت انگلیس استراتژی هواپیمای ضد بدون سرنشین را راه‌اندازی کرد و ما در حال تأمین مالی فناوری‌های جدید ضد پهپاد هستیم. کلورولی ادامه داد:‌ ما از طریق مجمع جهانی مبارزه با تروریسم تلاش می‌کنیم تا همه اقدامات را برای جلوگیری از سوء استفاده تروریست ها از هواپیماهای بدون سرنشین انجام می دهیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر