کد خبر: 142303
A

دولت لبنان استعفا کرد

رئیس جمهور لبنان به طور رسمی استعفای دولت را امضا کرده و این موضوع را به طور رسمی در سخنرانی خود که تا دقایقی دیگر در کاخ ریاست جمهوری انجام می‌شود، اعلام خواهد کرد.

دولت لبنان استعفا کرد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ میشل عون امروز در آخرین روز کاری خود به عنوان رئیس جمهور لبنان، استعفای دولت این کشور به نخست وزیری نجیب میقاتی را پذیرفت.

بنابراین گزارش، رئیس جمهور لبنان به طور رسمی استعفای دولت را امضا کرده و این موضوع را به طور رسمی در سخنرانی خود که تا دقایقی دیگر در کاخ ریاست جمهوری انجام می‌شود، اعلام خواهد کرد.

براساس قانون اساسی لبنان دولت این کشور همزمان با پایان دوره رئیس جمهور استعفا می‌کند، تا مقدمات برای انتخاب نخست وزیر جدید و اعضای دولت فراهم شود. البته اختلافات سیاسی تاکنون حتی مانع انتخاب جانشین میشل عون شده و درباره دولت جدید نیز اختلافاتی وجود دارد.

گفتنی است مراسم پایان دوران ریاست جمهوری میشل عون از ساعتی پیش در کاخ ریاست جمهوری لبنان در بیروت آغاز شد. در این مراسم که به صورت نمادین برگزار می‌شود، میشل عون در پایان دوران ریاست جمهوری اش به طور رسمی از این پست خداحافظی می‌کند.

رئیس جمهور ۸۹ ساله لبنان امروز در حالی این پست را ترک می‌کند که هنوز جایگزینی برای وی از سوی پارلمان این کشور انتخاب نشده است.پارلمان لبنان تاکنون چهار جلسه برای انتخاب رئیس جمهور جدید تشکیل داده اما در اثر اختلافات داخلی هنوز هیچ گزینه‌ای نتوانسته اکثریت آرای لازم را بدست آورد.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر