کد خبر: 142504
A

تحلیل اکونومیست از اعتراض‌های روزهای اخیر: تغییر در ایران موجب تحول در ساختار خاورمیانه خواهد شد

بنابر گزارش سرویس ترجمه دیده بان ایران؛ نشریه اکونومیست در گزارشی به تحلیل اعتراض های روزهای ایران پرداخت و مدعی شد: تحول در ایران ساختار خاورمیانه را تغییر خواهد داد؛ این تغییر می‌تواند موجب تضعیف گروه‌های شبه نظامی در منطقه شود و یا درگیری و موجی از پناهجویان را به راه بیندازد

تحلیل اکونومیست از اعتراض‌های روزهای اخیر: تغییر در ایران موجب تحول در ساختار خاورمیانه خواهد شد

به گزارش سرویس ترجمه سایت دیده‌بان ایران؛ اکونومیست در گزارشی به تحلیل اعتراض های روزهای ایران پرداخت و مدعی شد: تحول در ایران ساختار خاورمیانه را تغییر خواهد داد؛ این تغییر می‌تواند موجب تضعیف گروه‌های شبه نظامی در منطقه شود و یا درگیری و موجی از پناهجویان را به راه بیندازد

در سال ۱۹۸۵ گروه لبنانی نوظهور به نام حزب الله بیانیه خود را ارائه کرد. «حزب الله» در این بیانیه وعده مبارزه با اسرائیل و جهان غرب را داد و از مردم خود خواست که دولتی اسلامی بنا کنند.

 

اغلب لبنانی‌ها تصور می‌کردند که این رویکرد مبارزه طلبی حزب الله لبنان گذرا خواهد بود. با گذشت ۴۰ سال،این نیرومندترین گروهک شبه نظامی کشور است که از ارتش هم مجهزتر است. این به منزله کلیدی برای سیاست لبنان است. حزب الله موفق‌ترین نمونه نفوذ ایران در سراسر خاورمیانه بوده است.

بنابر گزارش سرویس ترجمه دیده بان ایران؛ اکونومیست نوشت؛ از سال ۱۹۷۹، سختار منطقه متأثر از درگیری با عربستان سعودی شکل گرفته است. ایران با دلایل متعددی برای دوستی با دیگر حکومت‌ها و پرورش شبه نظامیان نیابتی مواجه بود؛ به امید اینکه انقلاب اسلامی خود را گسترش دهد و به عنوان مدافع دیگر مسلمان شیعه گام بردارد. همچنین به دنبال نوعی عمق استراتژیک بود.

برخی از این رهبران درجاتی از ملی‌گرایی ایرانی را نسبت به اعراب، به ویژه آنهایی که در خلیج فارس بودند، احساس می کردند.

ترجمه: رویا عزیزی- دیده بان ایران 

Screenshot (5)

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر